fbpx

ASSOC. PROF. EKATERINA TODOROVA, PHD

ASSOC. PROF. EKATERINA TODOROVA, PHD

PROFESYONEL BIYOGRAFI:

Kişisel veri:

İsim: Ekaterina Vatkova Todorova

 

Eğitim:

06/2006: Psikoloji Doktoru (HAC). Konuyla ilgili tez: “Disleksi hastası çocuklarda çoğul isimleri ifade edebilecek morfolojik dil yeteneğinin gerçekleştirilmesi”

10/2001 – 10/2004: Doktora programı “Dil ve Konuşma Patolojisi”, Yeni Bulgar Üniversitesi

10/1990 – 07/1995: Sofya Üniversitesi “St. Kliment Ohridski ”, Konuşma Terapisi Ustası

 

Deneyim:

10/2014 – şimdiye kadar: Yeni Bulgar Üniversitesi’nde Doçent

07/2010 – 09/2014: Yeni Bulgar Üniversitesi’nde Baş Asistan

05/2008 – 06/2010: Yeni Bulgar Üniversitesi’nde kıdemli asistan

10/2006 – 05/2008: Yeni Bulgar Üniversitesi’nde asistan

10/2002 – 10/2006: Yeni Bulgar Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim görevlisi

09/1995 – 10/2006: Konuşma Terapisi Merkezinde konuşma terapisti – Sofya

 

NBU’nun akademik yönetimine katılım:

1. 2006-2009: Lisans programı “Psikoloji” direktörü.

2. 2006-2008: Lisans programı “Özel Pedagoji” (üniversiteden sonra) direktörü.

3. 2009-2012 / 2016-günümüz: Kalite Komitesi Üyesi.

4. 2010-2016: Yeni Bulgar Üniversitesi, Yüksek Lisans Fakültesi Fakülte Konseyi Üyesi.

5. 2014-2016: Program Konseyi Direktörü, Bölüm: Sağlık ve Sosyal Hizmet, meslek alanı: 7.4. Halk Sağlığı, NBU.

6. 2016-2020: Yeni Bulgar Üniversitesi Lisans Fakültesi Dekanı.

 

Nitelikler:

– FIRST profesyonel yeterlilik derecesi, DIUU, Sofya Üniversitesi “St. Kliment Ohridski ”. Sertifika No / tarih: 350 / 20.09.2006.

– Ortak: La discalculia ou les troubles du raisonnement lagique et du calcul. Sertifika No / tarih: 44 / 03.11.2006.

– Eğitim: Disleksi için Beyin Jimnastiği terapisi. Sertifika No / tarih: 32 / 24.02.2008.

– Eğitim: Ergenlerde belirli öğrenme güçlüklerinin teşhisi ve düzeltilmesi. Sertifika No / tarih: 016 / 25.07.2010.

– Eğitim: Dilin teşhisi ve engellenmesi 3-4. Sertifika No / tarih: О1000-Е00075 / 12.12.2010.

– Öğrenme: Özel bir dil terapisi olarak yaratıcı yazma. Sertifika No / tarih: 009 / 05.06.2011.

– Eğitim: SLT Eğitim kursu “Fikirler ve uygulamalar için köprüler”, Proje 2014-1-BG01-KA105-000249, Erasmus +, 22-31.08.2014.

– Eğitim: SLT Eğitim kursu “İletişim kurmanın sihri”, Proje 2015-1-BG01-KA105-013472, Erasmus +, 31.07 – 09.08.2015.

 

Profesyonel yetenekler:

Diller: English

Rusça

 

Meslek kuruluşlarına üyelik:

Bulgar Disleksi Derneği Yönetim Kurulu Üyesi

Ruh Sağlığı ve Gelişimi Enstitüsü Yönetim Kurulu Üyesi

Bulgaristan Psikologlar Derneği Üyesi

Bulgaristan Ulusal Konuşma Terapistleri Derneği Üyesi

 

Sosyal beceri ve yeterlilikler:

İyi iletişim becerileri

Gelişimsel engelli insanlarla çalışmak için empati

Karar verme becerileri

Uyarlanabilirlik

 

Projelere katılım:

1. 2007-günümüz: Geliştirme ve bir projeye katılım: “Yeni Bulgar Üniversitesinde disleksi olan öğrencilerin belirlenmesi, eğitimi ve değerlendirilmesi”.

2. 2008-2010: Yeni Bulgar Üniversitesi, ilkokul çağındaki çocukların ve gelişimsel disleksi olan çocukların okumasında göz hareketlerinin incelenmesi için bir proje üzerinde ekip çalışması.

3. 2010: Sosyal İletişim Vakfı Engelliler Ajansı tarafından finanse edilen “Yeniden konuşma mucizesi” projesine katılım.

4. 2011: “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” Operasyonel Programı tarafından finanse edilen “İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu” projesine katılım. Avrupa Sosyal Fonu.

5. 2011: Bir testin Bulgarca versiyonunun uyarlanması ve standardizasyonu için bir projeye katılım: Disleksi ve gelişim disgrafisinin değerlendirilmesi için DDE-2 Kiti-2.

6. 2012: ESF tarafından ortak olarak finanse edilen OPHRD tarafından finanse edilen “Savunmasız Sosyal Gruplardan Çocuklar için Çevre ve Güvenlik” projesine katılım.

7. 2012: ESF tarafından finanse edilen OPHRD tarafından finanse edilen “SEN’li çocuk – yetişkinler ve akranları tarafından saygı duyulan bir kişi” projesine katılım.

8. 2012-2014: Bir projeye katılım: OPHRD tarafından finanse edilen ve ESF tarafından finanse edilen “Kapsayıcı eğitim”.

9. 2013-2015: ESF tarafından ortak finanse edilen OPHRD tarafından finanse edilen “Öğrenci Stajları” projesine NBU adına akademik mentor olarak katılım.

 

YAYINLAR:

KİTABIN

1. Todorova E. (2005). Dislekside dil eksikliğinin teşhisi, Bölüm I. S., LC Romel.

2. Todorova E. (2005). Dislekside dil eksikliğinin teşhisi, Bölüm II. S., LC Romel.

3. Todorova E. (2007 birinci baskı, 2008 ikinci baskı). Dyslexia, S., Ed. NBU.

4. Todorova E. (2009, 2014 ikinci ek baskı, 2018 üçüncü ek baskı). Artikülasyon Bozuklukları – Terapi Rehberi. S., Ed. NBU.

5. Todorova E. (2013). Çocuklukta spesifik artikülasyon bozuklukları. S., Ed. NBU.

6. Matanova V., E. Todorova (2013). Çocukların ve öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi için bir metodolojinin uygulanmasına yönelik kılavuz. S., Eğitim, Gençlik ve Bilim Bakanlığı, Ruh Sağlığı ve Gelişimi Enstitüsü.

7. Todorova E. (2014). Artikülasyon ihlalleri (ikinci eklenmiş ve gözden geçirilmiş baskı). S., Ed. NBU’da.

8. Todorova E. (2016). Disleksi (üçüncü tamamlanmış ve gözden geçirilmiş baskı), S., Ed. NBU.

 

KİTAP BÖLÜMLERİ

9. Matanova V., E. Todorova (2015). Yönetici İşlev Bozuklukları, Öğrenme Güçlükleri ve Gelişimsel Disleksi: Teorik Temeller. Bölüm 2, In: Klinik Psikoloji Araştırmalarında Yeni Gelişmeler (ed. D. St. Stoyanov ve R.-D. Stieglitz), 31-54. ISBN: 978-1-63483-223-6, New York, Nova Science Publishers, Inc.

10. Matanova V., E. Todorova (2015). Yönetici İşlev Bozuklukları, Öğrenme Güçlükleri ve Gelişimsel Disleksi: Ampirik Araştırma. Bölüm 3, In: Klinik Psikoloji Araştırmalarında Yeni Gelişmeler (ed. D. St. Stoyanov ve R.-D. Stieglitz), 55-72. ISBN: 978-1-63483-223-6, New York, Nova Science Publishers, Inc.

 

METODOLOJİK KILAVUZLAR

11. Stankova M., Todorova E., Dimitrova M., Vasileva V., Mircheva M. (2012). SEN’li çocuklarla çalışma metodolojileri, S., Ed. Buraya.

12. Boyanova V., M. Stankova, E. Todorova (2011). Bozukluğu olan çocuklarda iletişim becerilerinin araştırılması için metodik rehber, Sofya, Slavina.

 

NESNE

13. Todorova E., R. Marinova (1998). Dil gelişim bozukluğu ve zeka geriliği olan çocuklarda belirli öğrenme güçlükleri. Özel Pedagoji, 1, 50-57.

14. Todorova E., R. Marinova (1999). Açık gergedanı olan çocuklarda konuşma üretiminin fonolojik analizi, içinde: Konuşma terapisi ve foniyatri (derleme V. Boyanova, V. Matanova, D. Doskov tarafından düzenlenmiştir), 130-135. C, Heron Press.

15. Todorova E. (2003). Bulgar çocuklarının Bulgar dilinde isimlerin sıklığı için öznel değerlendirmeleri: Konuşma Terapisi ve Foniyatri (Sat), 31-38. S., LC Romel.

16. Todorova E., R. Marinova (2003). Diskalkuli – disleksinin belirtileri: Çocuğunuzun konuşma terapisi sorunu varsa (toplama), 55-74. S., DLC.

17. Todorova E., R. Marinova (2003). Diskalkulili çocuğun ve ailesinin zihinsel ve sosyal işleyişiyle ilgili sorunlar, içinde: Konuşma terapisi ve foniyatri (koleksiyon), 182-189. S., LC Romel.

18. Todorova E. (2003). Diskalkuli sendromu – belirli öğrenme yeteneği bozukluklarının bir bileşeni: Eğitim ve sosyal entegrasyon için eşit şans – Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar (koleksiyon), 63-67. Plovdiv.

19. Todorova E. (2004). Disleksili çocuklarda morfolojik yeteneğin gerçekleştirilmesi, Okumaya Giden Yollar (aylık), 4, S., LC Romel.

20. Todorova E. (2004). Disleksili çocuklarda çoğul için kelime formlarının dilbilimsel kodlaması, Okumaya giden yollar (aylık), 12, S., LC Romel.

21. Todorova E., Sl. Moscona (2004). İlkokul çağındaki çocuklarda görsel-uzamsal becerilerin ve hesaplama işlemlerinin incelenmesi: 21. yüzyılın başında Bulgaristan’da konuşma terapisi uygulaması (koleksiyon), 82-89. S., LC Romel.

22. Todorova E. (2004). Dil eksikliği ve disleksi – okuma yazma sürecindeki tezahürler, “Eğitimde farklılaştırılmış yaklaşım” (koleksiyon), 85-90. S., DIUU-SU.

23. Todorova E. (2006). Disleksili çocuklarda gramer anlamının çoğul isimlerinin dilbilimsel gerçekleşmesinin değerlendirilmesi. Psikolojik Araştırma, 1, 115-132.

24. Todorova E., R. Yakimova (2006). Disleksi – terminolojik sözlük, Okumaya giden yollar (aylık), 2, S., LC Romel.

25. Todorova E., R. Yakimova (2007). Ön sözlü iletişim araçlarının görünümü ve işlevleri, “Konuşma terapisi” (koleksiyon), 100 – 115, S., LC Romel

26. Todorova E. (2007). Eğitim için eşit şans – gelişim disleksi. Yönetim ve Eğitim (akademik dergi), Cilt III (3), 54-62, Burgas Üniversitesi “Prof. Dr. Asen Zlatarov ”.

27. Todorova E. (2008). Disleksi – öğretmenler için bir rehber, NBU, S.

28. Todorova E. (2008). Disleksi – Disleksi olan öğrencilere nasıl yardımcı oluruz?, NBU, S.

29. Todorova E., S. Kovacheva (2008). Gelişimsel Dislekside Dikkat Eksikliği (Kapsam ve Anahtarlama), III Ulusal NSLB Kongresi, 183-191, S., LC-Romel.

30. Todorova E. (2008). Disleksili çocuklarda sözel kodlama bozukluklarının teşhisi, Sözel İletişim Bozuklukları (önleme, tespit, tedavi), 97-107.

31. Todorova E. (2008). Gelişimsel disleksi olan çocuklarda dil işleyişinin özellikleri, Bulgaristan Psikoloji Dergisi, Cilt. 1-4, 692-699.

32. E. Hristova, A. Gerganov, Todorova E. (2009). Okumada Göz Hareketleri: 9-12 Yaş Çocuklarda Uzunluk ve Frekans Etkileri, Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önlemede, 333 – 340.

33. Todorova E., S. Kovacheva (2009). Gelişimsel Disleksi Olan Çocuklarda Dikkat Özelliklerinin İncelenmesi, Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme, 341-351.

34. Todorova E. (2009). Disleksik belirtilerin sınıflandırılması, içinde: Practical Pediatrics (Journal), Sayı 8, 2009.

35. Todorova E. (2009). “Psikoterapi – oyunda ve gerçekten” monografisinin gözden geçirilmesi, yazar: Vladimir Bostandjiev, içinde: Elektronik dergi LiterNet, Ağustos / 2009, sayı. 8 (117), http://liternet.bg/publish25/ek_todorova/psihoterapia.htm

36. Matanova V., E. Todorova (2010). Gelişim disleksi – Bulgaristan’daki politikalar ve uygulamalar: Klinik ve Danışmanlık Psikolojisi Dergisi, Yıl II, sayı 1 (3), 20 – 24.

37. Todorova E., S. Kovacheva (2010). Gelişimsel dislekside zihinsel işleyişin bilişsel yönleri, içinde: Eğitimde yenilikler (derleme E. Ivanova tarafından düzenlenmiştir), 451 – 459, Shumen Üniversitesi.

38. Hristova, E., Gerganov, A., Todorova, E. & Georgieva, S. (2010). Normal Yazımla Okuyan Disleksik Çocukların Göz Hareketleri: Kelime Frekans ve Uzunluk Etkilerinin Keşfi. S. Ohlsson ve R. Catrambone (Eds.), 32. Yıllık Bilişsel Bilimler Toplumu Konferansı Bildirileri (s. 1986 – 1991). Austin, TX: CognitiveScienceSociety.http: //palm.mindmodeling.org/cogsci2010/papers/0481/index.html

39. Todorova E. (2011). Artikülasyon bozuklukları ve yabancı dil öğrenimi, in: Dil, edebiyat, çok dillilik (koleksiyon), 284 – 294, S., NBU

40. Todorova E., S. Kovacheva (2011). Gelişimsel dislekside psikososyal işleyişin özellikleri, içinde: Klinik ve Danışmanlık Psikolojisi Dergisi, Yıl II, sayı. 3, 25 – 45.

41. Todorova E., D. Nenova (2011). Gelişim disleksi – kutunun dışında düşünme, Bulgaristan Psikoloji Dergisi, no. 3-4, 647-654.

42. Todorova E. (2011). Disleksi, içinde: İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu (Violeta Boyanova tarafından düzenlenmiştir), 33-48, Sofia, ed. Musluk.

43. Todorova E. (2011). Gelişim disleksi – değerlendirme ve öğretim için tanımlama ve olası çözümler: Tıbbi Biyolojik Bilimler Departmanı Yıllığı (J. Vinarova, G. Sachanska, P. Mihova tarafından düzenlenmiştir), S., NBU, dosya: /// E : /index.php.htm.

44. Todorova E. (2012). Gelişim disleksi – farklı türde bilgi işleme veya dil bozukluğu fenomeni, in: Proceedings of Clinical and Counseling Psychology (editör V. Matanova), V., Ed. Steno evi, 206-212.

45. Todorova E. (2012). Özel öğrenme yeteneği bozuklukları – özellikler, tezahürler, tanı kriterleri (değerlendirme protokolü), içinde: SEN’li çocuklarla çalışma metodolojileri (V. Boyanova, M. Stankova tarafından düzenlenmiştir), S., Ed. 103-136 burada.

46. ​​Todorova E. (2012). Clinical and Counseling Psychology dergisinde artikülasyon bozukluğu olan kişilerde sosyal işlevselliğin özellikleri 4, 2012

47. Yosifova R., Todorova E., Shchereva K. (2013). “Okuma ve disleksi” de (koleksiyon) okuma ve yazma bozuklukları ile bağlantılı olarak kullanılan terimlerin konuşma terapisi sözlüğü. S., Ed. LCR.

48. Todorova E. (2014). Yanlış işleyen fonolojik dil sisteminin belirtilerinin ifade bozukluğunun belirtilerinden farklılaşması, şurada: Sağlık ve Sosyal Hizmet Bakanlığı Yıllığı, Sofya, Ed. NBU. http://ebox.nbu.bg/med14/view_lesson.php?id=42.

49. Todorova E., Ninova P. (2014). Klinik ve Danışmanlık Psikolojisi dergisinde, hiperaktivite sendromu ve dikkat eksikliği olan çocuklarda kısa süreli sözel belleğin yönleri, Cilt. 3, 28-37.

50. Todorova E. (2014). Konuşma veya dil patolojisi için tanısal bir işaret olarak eklemlenme davranışının özellikleri, “İletişimsel ve duygusal-davranışsal bozukluklar” (koleksiyon), S., Ed. NBU, 14-24.

51. Todorova E. (2015). Gelişimsel disleksinin erken belirtileri – mitler ve gerçeklik, içinde: “Konuşma terapisi ve engelli çocukların erken müdahalesi” (koleksiyon), S., Ed. LCR, 185-203.

52. Todorova E. (2015). Bilabial lambdacizmin dilbilimsel ve sosyal yönleri. Neden bir “çekirge” bir usus veya kodlanmış bir norm olamaz?, İçinde: Psychology – Traditions and Perspectives (collection), Ed. SWU, 205-209.

53. Vasileva V., Nenova D., Todorova E., Stankova M. (2016). Disleksi ve DEHB olan çocuklarda yaratıcılık, “Konuşma terapisi teşhisi” (koleksiyon), Ed. LCR, 204-212.

54. Todorova E., Partalozova V. (2016). Disleksili çocuklarda okuma ve yazma becerilerinin değerlendirilmesinde “cinsiyet” faktörünün etkisi: “Disiplinler arası konuşma terapisi uygulamaları” (çevrimiçi koleksiyon), 34-40, ebox.nbu.bg.

55. Todorova E. (2017). Bulgarca konuşma terapisi uygulaması. Arşivden bir hikaye. İçinde: “Konuşma Terapisi” (koleksiyon), S., Ed. LC-Romel, 7-40.

56. Mikhlyuzova N., Todorova E. (2018). Roman kökenli çocuklarda spesifik artikülasyon bozuklukları. İçinde: “Çocuk Dili” (Cts), S., Ed. LC-Romel, 273-281.

57. Stankova M., Todorova E., Ivanova V. (2018). Eğitici Bilgisayar Oyunlarının Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocuklarla Çalışmada Uygulanmasının Etkileri (Eğitici Bilgisayar Oyunlarının Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocuklarla Çalışmaya Etkileri), Bilgi Toplumunda Eğitim ve Araştırma Araştırmalarında ” ), 94-98, S., ISSN 1314-0752.

58. Todorova, E. (2019). Anadili Bulgarca Konuşan Çocuklarda Spesifik Artikülasyon Bozuklukları – Dağılım, Özellikler, Demografik Örüntüler. Avrupa Sosyal Bilimler Eğitim ve Araştırma Dergisi, [Sl], v. 6, n. 1, s. 51-56, nisan. 2019. ISSN 2312-8429.

59. Tuparova D., Stankova M., Kamenski Ts., Todorova E., Tuparov G (2019). Özel eğitime ihtiyacı olan çocukların tanı ve tedavisinde eğitici bilgisayar oyunlarının uygulanmasına yönelik tutumlar, Pedagoji dergisinde, XCI yılı, cilt. 5, 725-735.

60. Todorova E. (2019). Mühürler ve deniz kızları çağdaşların ruhlarında izlerini bırakır. Ve bu sihirli… Dr. Rositsa Yosifova anısına Uluslararası Konferans. “Ebeveynlerle Çalışma” (Cts), S., Ed. LC-Romel, 7-19.

61. Hristova E., Greenberg M., Todorova E. (2019). Görsel kontrollü teknolojiler aracılığıyla fiziksel engelli çocuklarda temel bilgi ve okuryazarlığın geliştirilmesi için eğitim programı. “Ebeveynlerle Çalışmak” (Cts), S., Ed. LC-Romel, 228-244.

 

 

 

 

 

MEVCUT DÖNEMDEKI DERSLER:

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart