fbpx

ASSOC. PROF. MARGARITA STANKOVA, PH.D

ASSOC. PROF. MARGARITA STANKOVA, PH.D

PROFESYONEL BIYOGRAFI:

Eğitim:

MU – Sofya, özel tıp / 1991-1997 /

NBU – Yüksek Lisans programı “İletişim Bozuklukları” / 1997-2000 /

tıp doktoru / 2006 /

uzmanlık psikiyatrisi / 2007 /

 

Alandaki araştırma ilgi alanları:

ruhsal bozukluklar; gelişimsel bozukluklar; çocuklukta davranışsal ve duygusal bozukluklar; çocuklarda mizaç profilleri ve iletişim bozuklukları, iletişim bozukluğu olan kişilerde terapötik yaklaşımlar – kanıta dayalı uygulamalar, genel gelişimsel bozukluklar.

 

Projelere katılım:

• “Okul çağında kekemeli çocukların tedavisi” Projesi – 2005 – “Sosyal İletişim” Vakfı

• MLSP Projesi – Halk Sağlığı Derneği – “Ruhsal bozukluğu olan kişilerin yaşam kalitesinin iyileştirilmesi”, Stara Zagora, Elena, Dolni Chiflik, Sandanski’deki gündüz bakım merkezlerinin personelinin teknik yardımı ve eğitimi, CPA’dan uzmanların eğitimi , MES ve Sofya’da uzmanlaşmış okullar, 2006

• Engelli Kişilerin ve Konuşma Bozukluklarına Sahip Kişilerin Tedavi ve İletişim Faaliyetlerinin Teşvik Edilmesi Yoluyla Entegrasyonu Projesi – Sosyal İletişim Vakfı – Engelli Kişiler Ajansı tarafından finanse edilmektedir – Ekim – Aralık, 2006 – Sosyal İletişim Vakfı

• Etnokültürel Diyalog Vakfı’nın “Romanların Taranması ve İşitme Rehabilitasyonu” Projesi, 2007

• Maliye Bakanlığı tarafından finanse edilen “Algı bozukluğu olan çocukların bütünleşik eğitimi için iletişim ortamının desteklenmesi” Projesi – Sosyal İletişim Vakfı – 2008

• OP “İnsan Kaynakları Geliştirme” tarafından finanse edilen NBU, “Saldırganlığın ve davranışsal sorunların önlenmesi için okulda öğrenci stajları” Projesi, Avrupa Sosyal Fonu, 2009-2010

• Araştırma projesi: Ocak 2010 – Mayıs 2010 döneminde Norveç Araştırma Konseyi, Yggdrasil programı, 2010 tarafından finanse edilen “Okul öncesi çocuklar için tarama bataryasının geliştirilmesi ve dil becerilerinin iyileştirilmesi için erken müdahale programı”

• “Tekrar Konuşma Mucizesi” Projesi – Sosyal İletişim Vakfı – Engelliler Ajansı tarafından finanse edilmektedir – Ekim – Aralık, 2010 – Sosyal İletişim Vakfı.

• “Özel Yetenekler ve Yetenekler – Engelli İnsanlarda Bilişsel Süreçlerin Düzenlemeleri” Projesi – Hayat Boyu Öğrenme Programı tarafından finanse edilen Yoğun Program, Erasmus, NBU, 2011

• OP “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” tarafından finanse edilen “İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu” projesi, Avrupa Sosyal Fonu, 2011

 

YAYINLAR:

• Stankova, M., Kekemelik çalışmasında fonksiyonel nörogörüntüleme tekniklerinin kullanımı, Konuşma terapisi ve foniyatrik koleksiyon, Konuşma terapisi ve foniyatrik teori ve pratiğin gelişiminde güncel eğilimler, 2003 / 147-153 s. /

• Boyanova, V., M. Stankova, A. Kalonkina, Hemisferik lateralizasyon ve iletişim bozuklukları, koleksiyon Özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar, Uluslararası Bilimsel Konferansı, Plovdiv, 2003/162 – 165 sayfa /

• Boyanova, V., Stankova, M. Hiperaktivite ve dikkat eksikliği, FGC, Sofya, 2005

• Stankova, M. Sosyal fobi ve kekemelik, koleksiyon Konuşma terapisi ve foniyatri, IV Nat. Konferans, Mayıs 2005/58 – 65 sayfa /

• Boyanova, V., Stankova, M., Asenova, I., Kekemelikte Terapi Stratejilerinde Yeni Eğilimler, koleksiyon – Konuşma ve Dil, Konuşma ve Dilin Temel ve Uygulamalı Yönleri, Belgrad, 2005 / 25-26 s./

• Stankova, M. Normal akıcılık ve kekemelik arasındaki ayırıcı tanı, “Özel pedagoji” dergisi, sept. 2005/29 – 37 sayfa /

• Stankova, M., Mizaç çocuklukta, ed. Sosyal İletişim, Sofya, 2006

• Stankova, M., 3-7 yaşta kekemeli çocuklarda mizaç profili, NSLB V. Ulusal Konferansı Bildirileri, Balchik, Eylül 2006 / 87-93 sayfa /

• Stankova, M., Kekemeli çocuklarda tepkisellik ve öz düzenlemenin özellikleri, Özel Pedagoji Dergisi, Eylül. 2006/65 – 77 sayfa /

• Stankova, M, Otizmde Bilişsel Rehabilitasyon, Genelleştirilmiş Gelişimsel Bozukluklar için Tanı ve Tedavi, 2006 / 101-107 sayfa /

• Stankova, M., Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği Bozukluğu Olan Çocuklarda Mizaç Özellikleri, Bilişsel Bilimler ve Psikoloji Bölümü Yıllığı, 2007, Ed. Yeni Bulgar Üniversitesi, / 30-41 sayfa http://nbu.bg/PUBLIC/IMAGES/File/totalGodishnik.pdf

• Stankova, Kekemelik tedavisi için M. Programlar, kanıta dayalı uygulamalar, ed. NBU, 2007

• Stankova, M., Okul öncesi ve ilkokul çağında hiperaktivite ve dikkat eksikliği olan çocuklarda mizaç profili, Akademik Yönetim ve Eğitim Dergisi, 2007, cilt. 2, Cilt 3, 258-264 s.

• Stankova, M., Zeka geriliği olan çocuklara bakım için bireysel program, Özel pedagoji pedagojisi dergisi, Mart, 2008, / 33 – 45 sayfa /

• Stankova, M., Sürekli Kekemeli Preshcool Çocuklarda Mizaç, Sözel İletişim Bozuklukları, önleme, tespit, tedavi, ed. M.Sovilj, M. Skanavis, Patra-Belgrad, 2008 / 423-433 /

• Stankova, M, Mircheva, M. Sofya’da bir bölgede anti-sosyal eylemlerin çocuk ve genç failleriyle çalışmak, Bulgar Psikoloji Dergisi, bilimsel raporlar, V Ulusal Psikoloji Kongresi, Sofya 31.10-2.11.2008, sayı 1 -4, 2008 / 928-935 /

• Ignatova, A., Boyanova, V., Stankova, M., Temel matematik becerilerinin değerlendirilmesinde Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Disleksi Arasındaki İlişki, İşlemler, Sözel İletişim Bozuklukları Olan Çocuklarda Erken Önleme, Belgrad, 2008, 322- 333)

• Stankova, M., Ignatova, A., Nadiren teşhis edilen sendromlar / ailesel hiperinsülinizm /, cc VII Bulgaristan Ulusal Konuşma Terapistleri Derneği Ulusal Konferansı, Sofya, 6-08 Mart 2009, Log. tsr Romel, 2009 (37-51)

• Stankova, M., Boyanova, V., Ignatova, A., Eğitimde Enstrümantal Yöntemlerle DEHB Terapi Programı, I uluslararası aile, okul ve toplum kongresi, 9, 10 ve 11 Temmuz 2009, Porto, Portekiz, (385 -396)

• Ignatova, A., Stankova, M., Boyanova, V., Yazma Becerileri Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (ADHD) ve Disleksi, I uluslararası aile, okul ve toplum kongresi, 9, 10 ve 11 Temmuz 2009, Porto, Portekiz , (535-546)

• Stankova M., Ivancheva T. “3-7 Yaş Çocuklarda Mizaç Özellikleri” Dergisi. “Bulgar Psikoloji Dergisi”, sayı. 1-2 / 2009

• Stankova, M., Boyanova, V., 9-15 yaş arası çocuklarda mizaç özellikleri, Psikhosomatik tıp dergisi, 17, 2009, N 1, s. 123-143

• Stankova, M., Boyanova, V., Badankova, S., Dimitrova, M., Otizmli çocuklarda mizaç ve davranış özellikleri, Jübile Bilimsel Konferansı Prof. Decho Denev’in doğumundan 100 yıl sonra, Ph.D. I , IC Phenomenon, 2010 / s. 276-282 /

• Todorov, E., Stankova, M., Pacholova, Y., 1.5-5 Yaş Çocuk Davranışı Kontrol Listesi ve 1-5 Yaş için Bakıcı-Öğretmen Rapor Formunun standardizasyonu için ilk veriler (Achenbach & Rescorla) Bulgarian Journal psikoloji, 2010, 1-4

• Pacholova, Y., Stankova, M., Todorov, E., 1.5-5 Yaş Çocuk Davranışları Kontrol Listesinin bir parçası olarak Bulgarca Dil Gelişimi Araştırmasının Uyarlanması, Bulgar Psikoloji Dergisi, 2010, 1-4

• Stankova, M. Naslednikova, R., Psikoaktif madde bağımlılarında mizaç ve karakter, Sosyal Tıp Dergisi, 4, 2010 / 11-15 /

• Vulchanova, M., Vulchanov, V., Stankova, M., Birinci dilde deyim anlama: bir gelişim çalışması, Vigo International Journal of Applied Linguistics VIAL, 2011, s. 207-234

• Stankova, M., Boyanova, V., Topchiiska, A., Bulgar Çocuklarında Dil Gelişimi Araştırması, Coll. “İletişim Bozukluklarının Erken Önlenmesi”, NBU, 2011

• Boyanova, V., Stankova, M., Ignatova, A., Çocuklarda Hemisferik Lateralizasyon ve Dil Bozuklukları, Coll. “İletişim Bozukluklarının Erken Önlenmesi”, NBU, 2011

• Stankova, M., Boyanova, V., Ignatova, A., Brunkova, T., Vassileva, D., Atanasova, L., Uzunov, T., İlkokul Çağı Çocuklarında Anksiyete Ve Sosyal İşlevler, Coll. “İletişim Bozukluklarının Erken Önlenmesi”, NBU, 2011

• Stankova, M., Boyanova, V., Dimitrova, M., Stoeva, M., 3-5 yaş erkek ve kızlarda davranış sorunları, Uluslararası Bilim Konferansı, Psikoloji – Gelenekler ve bakış açıları, Blagoevgrad, 29-31.10. 2010, / s. 42-47 /

• Boyanova, Stankova, Todorova, Bozukluğu olan çocuklarda iletişim becerilerinin araştırılması için metodik kılavuz, Sofya, Slavina, 2011

• Dimitrova, M. Boyanova, V., Stankova, M., Otizm – tezahürlerin ve gelişimin iki yönü, Uluslararası katılımlı Bilimsel konferans, Psikoloji – gelenekler ve bakış açıları, 29-31.10.2010 Blagoevgrad, / s. 194-201 /

• Dimitrova, M., Tsvetkova, V., Stankova, M., Otistik davranışın ortaya çıkmasında etiyopatogenetik bir faktör olarak Psychotravma, Bulgar Psikoloji Dergisi, sayı 3-4, 2011, V Ulusal Psikoloji Kongresi, 18-20.11. 2011, / s. 573-578 /

• Stankova, M., Tsvetkova, V., Dimitrova, M., Spesifik konuşma ve dil gelişimi bozukluğu olan çocuklarda içselleştirilmiş ve dışsallaştırılmış davranışlar, Bulgar Psikoloji Dergisi, sayı 3-4, 2011, V Ulusal Psikoloji Kongresi, 18 -20.11.2011, / s. 634-639 /

• Stankova, M., Otizm spektrumunun tezahürleri, Asperger sendromu, Boyanova’da, V. ed. Çocukların iletişim bozukluğu olan bütünleşmesi, ed. Slavina, 2011 / s. 48 – 53 /

• Stankova, M., Boyanova, V. Öğrenme güçlüğü çeken çocuklarda entegrasyonu iyileştirmek için yeni yöntemler. Deneysel bir çalışmanın sonuçları, Boyanova, V. ed. Çocukların iletişim bozukluğu olan bütünleşmesi, ed. Slavina, 2011 / s. 57 – 71 /

• Vulchanova, M., Talcott, J., Vulchanova, V., Stankova, M., (2012) Olasılıklara karşı dil veya daha doğrusu: Zayıf merkezi tutarlılık hipotezi ve dili, Journal of Neurolinguistics, Cilt 25, Sayı 1 , Sayfa 13-30 (Ocak 2012)

 

MEVCUT DÖNEMDEKI DERSLER:

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart