fbpx

PROF. VIOLETA BOYANOVA, MD, PHD

PROF. VIOLETA BOYANOVA, MD, PHD

PROFESYONEL BIYOGRAFI:

 

İş deneyimi

2012-2013

• İşverenin adı ve adresi Yeni Bulgar Üniversitesi – Sofya

 

Faaliyet türü veya çalışma alanı Sağlık ve Sosyal Hizmet Daire Başkanı

7.4. Halk Sağlığı Profesörü pozisyonu

2009 – 2012

• İşverenin adı ve adresi Yeni Bulgar Üniversitesi – Sofya

Şumnu Üniversitesi “Piskopos Konstantin Preslavski”

• Faaliyet türü veya çalışma alanı Öğrencilerle dersler ve pratik dersler,

Çocukluk çağında iletişimsel ve duygusal-davranışsal bozuklukların tedavisi için merkezin organizasyonu ve yönetimi

• İnsan Fizyolojisi ve Nörolojisi Doçenti,

UPIZ Direktörü – Çocuklukta İletişimsel ve Duygusal-Davranışsal Bozuklukların Tedavi Merkezi – Tam Zamanlı

 

Konuşma Terapisi Doçenti – çalışma saatlerinin% 50’si – SHU

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Konuşma terapisi ve psikoloji alanında öğrenciler için dersler, pratik dersler ve stajlar düzenlemek;

Merkezin müşterileri ile terapötik ve danışma çalışmalarının yönetimi

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Öğrencilerle çalışma

Dersler

Pratik alıştırmalar ve staj

Teorik ve pratik materyalin hazırlanması ve sunumu;

Merkezin müşterileri ile terapötik ve danışma çalışmalarının yönetimi

 

• 1992 – 2009

• İşverenin adı ve adresi Yeni Bulgar Üniversitesi – Sofya – Tam zamanlı

Shumen Üniversitesi “Bishop Konstantin Preslavski” -% 50 çalışma saatleri

• Faaliyet türü veya çalışma alanı Öğrencilerle dersler ve pratik sınıflar. Yeni programların geliştirilmesi

• Nöroloji Doçenti Pozisyonu, – Tam zamanlı

Yüksek Lisans Programı “Konuşma Terapisi” Direktörü

Konuşma Terapisi Doçenti – çalışma saatlerinin% 50’si – SHU

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Konuşma terapisi ve psikoloji alanında öğrenciler için dersler, pratik dersler ve stajlar yapmak

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Konuşma terapisi ve psikoloji öğrencileri için teorik ve pratik materyallerin hazırlanması ve sunumu

 

• 1986 – 1992

• İşverenin adı ve adresi Güneybatı Üniversitesi “Neofit Rilski”, Blagoevgrad

Blagoevgrad’daki birincil bölge hastanesi

• Faaliyet türü veya çalışma alanı Öğrencilerle yapılan dersler

Öğrencilerle önleyici ve iyileştirici çalışma

• İnsan Fizyolojisi Doçenti Pozisyonu – Tam zamanlı

Okul doktoru -% 25 çalışma saatleri

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Konuşma terapisi ve psikoloji alanında öğrenciler için dersler, pratik dersler ve stajlar yapmak

 

• 1977 – 1986

• İşverenin adı ve adresi Blagoevgrad Southwestern Üniversitesi “Neofit Rilski”;

Blagoevgrad’daki birincil bölge hastanesi

• Faaliyet türü veya çalışma alanı İnsan anatomisi ve fizyolojisinde asistan

Lise öğrencileri için profilaktik ve kalıcı tıbbi bakım

• Pozisyon Asistanı – tam zamanlı

Okul doktoru – çalışma saatlerinin% 25’i

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Üniversite öğrencileri ile öğretim çalışması

Öğrencilerle önleyici ve iyileştirici çalışma

 

• 1976-1977

• İşverenin adı ve adresi Blagoevgrad Birincil Bölge Hastanesi

• Faaliyet türü veya çalışma alanı Hekim – asistan

• Pozisyon tutulan Doktor

Tam zamanlı

• Ana faaliyetler ve sorumluluklar Teşhis ve terapötik müdahaleler

 

Eğitim ve öğretim

2013 Yeni Bulgar Üniversitesi

Halk Sağlığı Profesörü

1998 Yeni Bulgar Üniversitesi

Nöroloji Doçenti

• 1996 Tıp Üniversitesi

Kent. Sofya

• Kazanılan yeterliliğin adı Elektroensefalografi Uzmanlığı

1994 Tıp Üniversitesi – Sofya

• Kazanılan yeterliliğin adı İnsan Fizyolojisi Doçenti

• 1991 – 1995 Yüksek Lisans programı “Özel pedagoji – konuşma terapisi”

Sofya Üniversitesi – Kliment Ohridski

• Kazanılan yeterliliğin adı Konuşma Terapisi Yüksek Lisansı

1980 Tıp Üniversitesi – Sofya

 

MD

Nöroloji ve Psikiyatride SAA

• 1969-1975 Tıp Üniversitesi – Sofya

• Kazanılan yeterliliğin adı Master Physician

• 1964-1968 Politeknik Lisesi – Zemen

• Kazanılan yeterliliğin adı Orta öğretim

 

Kişisel beceriler ve yetkinlikler

 

Anadil Bulgarca

Diğer diller

ingilizce

• İyi okumalar

• İyi yazmak

• Sohbet iyi

Rusça

• İyi okumalar

• İyi yazmak

• Sohbet iyi

 

ORGANİZASYON BECERİLERİ VE YETERLİLİKLERİ

Mesleki ortamda veya evde gönüllü olarak (örneğin kültür ve spor alanında) kişilerin, projelerin ve bütçelerin koordinasyonu, yönetimi ve idaresi Projelere katılım:

1. “Okul çağında kekemeli çocukların tedavisi” Projesi – 2005 – “Sosyal İletişim” Vakfı, – Başkan

2. “Engelli ve konuşma bozukluğu olan kişilerin iletişimsel faaliyetin tedavisi ve uyarılması yoluyla entegrasyonu” Projesi – Sosyal İletişim Vakfı – Engelli Kişiler Ajansı tarafından finanse edilmektedir – Ekim – Aralık 2006 – Sosyal İletişim Vakfı – Başkan

3. “Etnokültürel Diyalog” Vakfı’nın “Romanların Taranması ve işitsel rehabilitasyonu” Projesi, 2007, terapist

4. “Algı bozukluğu olan çocukların entegre eğitimi için iletişim ortamının desteklenmesi” Projesi – “Sosyal İletişim” Vakfı – Maliye Bakanlığı tarafından finanse edilmektedir, 2008 – Başkan

5. OP “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” tarafından finanse edilen NBU, “Saldırganlığın ve davranışsal sorunların önlenmesi için okulda öğrenci stajları” Projesi, Avrupa Sosyal Fonu, 2009-2010 – uzman

6. Tekrar Konuşma Mucizesi Projesi – Sosyal İletişim Vakfı – Engelliler Ajansı tarafından finanse edildi – Ekim – Aralık, 2010 – Sosyal İletişim Vakfı – Başkan

7. OP “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” tarafından finanse edilen “İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu” Projesi, Avrupa Sosyal Fonu, 2011 – Başkan

 

TEKNİK BECERİLER VE YETERLİLİK

Bilgisayarlarla, belirli ekipmanlarla, makinelerle çalışın MS Windows®XP, MS OFFICE®2007, İnternet

 

Teknik beceriler ve yeterlilik

 

Daha fazla bilgi

Kitaplar ve monografiler

 

1. Boyanova, V., (1989) Kekemeli çocukların anatomik ve fizyolojik özellikleri, VPI-Bl-d,

 

2. Dobrev, Zl., V. Boyanova, D. Georgieva. (1994) Defektolojik Teşhis Sorunları, ed. Akıl-A, Sofya

3. Konuşma terapisi ve foniyatri (1999,) altında. Ed. V. Boyanova, V. Matanova, D. Doskov, Heron Press,

 

4. Boyanova, V., M. Stankova, Hiperaktivite ve dikkat eksikliği Heron Press,

 

5. Boyanova, V., M. Stankova, (2003.) Hiperaktivite ve dikkat eksikliği veya kontrol edilemeyen çocukla ne yapılacağı, ed. FGC, 2005, Sofia (dördüncü baskı)

 

6. Genel gelişimsel bozuklukların teşhisi ve tedavisi, (, 2006), ed. V. Boyanova, ed. FGC, Sofya

 

7. Boyanova, V. ve count (2011). Bozukluğu olan çocuklarda iletişim becerilerinin araştırılması için metodik rehber, Sofia, ed. Musluk,.

 

8. Boyanova, V. ve diğerleri (2008) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerde entegrasyonu desteklemek için araçsal yöntemler, ed. FGC, Sofya,

 

9. Boyanova, V., ve diğerleri (2011) İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu, Sofia, ed. Musluk,.

 

 

10. Boyanova, V., vd. (editörler) 2011, İletişim bozukluklarının erken önlenmesi – elektronik baskı

 

11. Boyanova, V., (2012) Konuşma terapisi uygulamasında semptomdan tanıya, ed. NBU, S.

 

Ders kitapları

 

12. Yanev, B., V. Boyanova. (1982.) Yaş anatomisi ve fizyolojisinde laboratuar egzersizleri için kılavuz, Ed. Sofya Üniversitesi – “Kl. Ohridski” – şube – Bl-d,

 

13. Boyanova, V., A. Yovkova, St. Chincheva, M. Mikhov. (1989).

Çocukluğun anatomisi, fizyolojisi ve hijyeni – / pedagoji öğrencileri için ders kitabı /, VPI-Bl-d, cilt I ve II,

 

14. Mavlov, L, V. Boyanova. (2000) İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Ed. Venimex, S., 1992, 1994, 1997,

/ psikoloji, özel eğitim ve pedagoji öğrencileri için /

 

15. Mavlov, L, V. Boyanova (2007) İnsan anatomisi ve fizyolojisi,

Ed. Althea ,. (dördüncü gözden geçirilmiş ve tamamlanmış baskı) / psikoloji, özel eğitim ve pedagoji öğrencileri için

 

 

 

 

 

Bilimsel dergi ve koleksiyonlardaki makaleler

 

15. Boyanova, V., (1980) 14. Yaşın altındaki kekemeli çocuklarda psikomotor reaksiyonların bazı özellikleri. Koleksiyon “Eğitim ve Yetiştirmede Psikopedagojik Sorunlar”, VPI-Bl-d ,, s.297.

 

16. Boyanova, V. (1980), IM Sechenov’un doğumundan yüz yıl bu yana, dergi. Fiziksel kültür ve sporla ilgili sorular, kitap 2, s. 65,.

 

17. Boyanova, V., St. Chincheva (1980), İlkokul çağındaki nevrozlar, dergi. İlköğretim, 12. kitap, s.55,.

 

18. Yaneva, T., V. Boyanova, St. Chincheva. (1980) Olumlu duyguların 12-18 aylık çocukların konuşma gelişimi üzerindeki etkisini incelemek için metodoloji, Okul Öncesi Eğitim dergisi, kitap 6, s.27-29 ,.

 

19. Manolova, V., V. Boyanova, (1980.) İlkokul çağındaki çocuklarda psikomotor ve müzikal gelişimde bazı ülkelerin karşılıklı bağımlılıkları, cilt. Ergenlerin gelişim sorunları, VPI-Bld, s. 85,

 

20. Boyanova, V., (1981) Kekemeli ve kekemeli olmayan çocuklarda psikomotor reaksiyonların özellikleri, S. ,, Bulgaristan Fizyoloji ve Farmakoloji Yasası, cilt. VIII.

 

21. Boyanova, V., E. Buzova, V. Samardzhieva. (1982.) Kekemelik çocuklarda paradoksal solunum jimnastiği Fiziksel kültür ve sporla ilgili sorular, kitap 8, s. 535,

 

22. Manolova, V., V. Boyanova. (1983.) 7-8 yaş arası çocuklarda psikomotor ve müzikal gelişim Psikoloji Dergisi, kitap 2, s. 91,

 

23. Boyanova, V., (1984) Kekemeli ve kekemeli olmayan öğrencilerde psikomotor reaksiyonların karşılaştırmalı analizi Bulgaristan Halk Cumhuriyeti’nde Sat, Kırk yıllık eğitim, Bl-d, s.

 

24. Boyanova, V., G. Georgiev. (1984.) Dabrashko-Chernatishki bölgesindeki kekeme çocuklar üzerindeki iklimsel-terapötik etkinin bazı yönleri.

 

25. Yovkova, A., St. Chincheva, V. Boyanova. (1985.) Anatomi, fizyoloji ve hijyen alanlarında öğrencilerle pratik derslerde öğrenme sürecini araştırma çalışması seviyesine yükseltmek. -D, cilt II, kitap 4 , s. 268,

 

26. Boyanova, V. (1989) Kekemeli çocukların hijyenik sorunları. Bay. Hijyen ve sağlık, kitap 4,.

 

27. Batoeva, D., A. Yovkova, V. Boyanova, K. Kostov. (1990) Karmaşık bir araştırma metodolojisinin altı yaşındaki birinci sınıf öğrencilerinin hedefi, Hijyen ve Sağlık Dergisi, kitap 1,.

 

28. Boyanova, V., N. Bayraktarska, J. Kocheva. (1990) Kekemeli çocuklarda işitsel gnozun bazı özellikleri. Bay. Psikoloji, kitap 1 ,.

 

29. Boyanova V., (1996) Zihinsel engelli kişilerde ilaç tedavisi. Cmt. Zihinsel engelli çocukların yetiştirilmesinde uzman ebeveynlerin erken müdahalesi ve ortaklığı. Blagoevgrad

 

30. Boyanova, V., Ts. Shashikova, L. Aneva. (1997) Dil bozukluğu olan çocuklarda dikotik dinleme koşullarında fonemik algı, Neurologia Balkanika, cilt 1 ,, № 3-4,92

 

31. Asenova, I., V.Boyanova. (1997) Kekemelik çocuklarda ikili dinleme koşullarında fonemik algının özellikleri., Neurologia Balkanika, cilt 1 ,, 3-4,93.

 

32.Boyanova, V., A. Kalonkina. (1997) Konuşma dispraksisi olan çocuklarda dil disfonksiyonları, Neurologia Balkanika, cilt 1 ,, 3-4, 94.

 

33. Kirova, D., V. Boyanova (1999) Gergedanı olan çocuklarda eklemlenmenin özelliklerinin incelenmesi. Cts. Konuşma Terapisi ve Foniyatri, Heron Press, S.,.

 

34. Kalonkina, A., V. Boyanova. (1999) Eklem bozukluklarının oluşumu. Speech Therapy and Phoniatrics koleksiyonunda Heron Press, S.,

 

35. A. Kalonkina, V. Boyanova. (1999.) Artikülatuar bozukluklar. Modern hipotezler ve araştırma. XXI.Yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve uygulamasının gelişimindeki çağdaş eğilimler. IPKU – Varna,

 

36. V. Kabakova, V. Boyanova, (1999) Disleksi. Çağdaş hipotezler ve kavramlar. Cts. XXI.Yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve uygulamasının gelişimindeki çağdaş eğilimler IPKU-Varna,

 

37. Boyanova, V., M. Stankova, A. Kalonkina, (2003) Hemisferik lateralizasyon ve iletişim bozuklukları. Oturdu Eğitim ve sosyal entegrasyon için eşit şans – özel ihtiyaçları olan çocuklar. PU “Paisii Hilendarski” – Plovdiv.

 

38. Boyanova, V., (1985.) Çocukluk ve ergenlik dönemindeki kekemeliğin bazı patofizyolojik mekanizmaları üzerine. Sofya Fizyologları Derneği’nin yıllık oturumu, S., 28-29.10.

 

39. Boyanova, V., (2002.) Engelli çocuklar için gündüz bakım merkezleri – entegrasyonları için faydalı bir adım, Teknik Üniversite Yıllığı, Sofya,

 

40. Boyanova, V. , M. Stankova, Iv. Assenova. (2004.) 21. yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve pratiğinin önündeki yeni zorluklar. Cts. Şumnu Üniversitesi Yıllığı,

 

41. M. Stankova, V. Boyanova (2004) Kekemeli bir hastada iletişimin değerlendirilmesi ve öz-değerlendirilmesi.

 

42. Assenova, I., Boyanova, V. (2004). Nadir bir Kidd sendromu vakası: Teşhis ve tedavi sorunları. İçinde: Eğitim ve Sanat, Cilt IV. Ed. A. Baltadjieva, G. Kolev, B. Papazov, N. Yordanova, D. Ignatovski. Un. Ep. K. Preslavski ”, Shumen.

 

43. Assenova, I., Boyanova, V. (2005). Solaklık, sağ elle öğrenme ve konuşma lateralizasyonu. İçinde: Uygulamalı Psikoloji ve Sosyal Uygulama, Un. VFU “Chernorizets Hrabar” Yayınevi, Varna, 37-41

 

44. Assenova, I., Boyanova, V. (2005). Sağ elini kullanan ve ailesel sol elini kullanan kişilerde ikili fonemik algı için hemisferik asimetrinin karşılaştırmalı çalışması. Uluslararası katılımlı bir Bilimsel Konferanstan materyal koleksiyonunda, Stara Zagora, 2-3 Haziran.

 

45. Boyanova, V., Iv. Assenova. (2005.) Kekemelik terapisinde güncel eğilimler, Magazine. Özel pedagoji, Haziran,

 

46. ​​Boyanova, V. (2005) Temel bilimler ve konuşma terapisi, koleksiyon. Konuşma Terapisi ve Foniyatri, ed. Romel,

 

47. Boyanova, V. (2006.) Genelleştirilmiş gelişimsel bozukluklarda ayırıcı tanı, cilt. Genel gelişimsel bozukluklarda tanı ve tedavi. ed. FGC,

 

48. Boyanova, V., (2006.) Genel gelişimsel bozukluklarda ilaç tedavisi, cilt. Genel gelişimsel bozukluklarda tanı ve tedavi. ed. FGC,

 

49. V. Boyanova., (2006) Derlemede iletişim bozukluklarının ortaya çıkmasının bir nedeni olarak duygusal faktörler. Kişiliğin değişim koşullarında etkinliği ve adaptasyonu, ed. SU “KL.Ohridski”, cilt II.,

 

50. Kalonkina, A, V. Boyanova (2006) İkili dinleme koşullarında sözel uyaranların algılanmasında işitsel modalitenin hemisferik lateralizasyonu. Cmt. Kişiliğin değişim koşullarında etkinliği ve adaptasyonu, ed. SU “KL.Ohridski”, cilt II.,

 

51. Boyanova, V., V. Vasileva. (2007) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerde hemisferik lateralizasyonun özellikleri, sb. Yönetim ve Eğitim, ed. Üniv. “Prof. Dr. Asen Zlatarov, kn. 3 cilt 3,

 

52. Assenova, I., Boyanova, V. (2007). İkili dinlemede algısal işlemenin mekanizmalarını belirleyen faktörler. Bulgar Psikoloji Dergisi, 3, 95-103.

 

53. Boyanova, V., A. Terrali, (2008) Kıbrıs’ta bir ildeki iletişim bozuklukları epidemiyolojisi, Özel Pedagoji dergisinde, Mart.

 

54. Boyanova, V., Iv. Stamenova (2009) Gelişimsel disfazili çocuklarda terapi için araçsal yöntemler. Cts. Speech Therapy-VII Ulusal NSLB Konferansı, Sofya, 06-08 Mart.

 

55. Iv Stamenova, V. Boyanova (2009) Çocuğum kekeliyor. 10 Eylül tarihli “Ailedeki Çocuk” listesinde,

 

56. Asenova, Iv., V.Boyanova (2011) Zihinsel engelli çocuklarda fonemik algının yanal çalışması Bulgar Psikoloji Dergisi sayı 1-2, ISS 000000155020

 

57. Stankova, M., V. Boyanova. (2009) 9-15 Yaş Kekemeli Çocuklarda Mizaç Özellikleri. Psikosomatik Tıp, Cilt XVII, ISSN1310-0564

 

 

58. Stankova, M., V. Boyanova, S. Badankova, M. Dimitrova. (2010)

Otizmli çocuklarda mizaç ve davranış özellikleri Bilimsel bir konferansın bildirileri “Prof. Decho Denev’in doğumundan 100 yıl sonra ve 25 yıllık FNPP, IC” Fenomen ”

Mayıs ISBN 978-954-549-094-1

 

59. Ignatova, A., V. Boyanova (2010)

Öğrenme güçlüğü çeken çocuklarda görsel-işlemsel eksiklik Bilimsel konferans bildirileri “Prof. Decho Denev’in doğumundan 100 yıl sonra ve 25 yıllık FNPP, IC” Fenomen ”

Mayıs ISBN 978-954-549-094-1

 

60.Boyanova, V. Christo Metsccaroff. (1992) Die Defectologie Bulgarien-Probleme und perspektiven, Zeltschrift fur Heilpadagogik, Heft 5 mayıs, 304

 

61. Boyanova, V. (1994) Çocuklukta Kalıtım ve Kekemelik, Akıcılık Bozuklukları Dergisi Cilt 19, 3,

 

62.Boyanova, V., (2008) Otizmin Karşıt Nedeni Üzerine Bir Tartışma. Sözel İletişim Bozukluklarında. Patra- Belgrad, 2008. Birinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi Bildirileri, Patra, 26-28. 10.

 

63. Ignatova, A., V. Boyanova, M. Stankova (2009). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Disleksi olan çocuklarda yazma becerileri. Disk Proceeding “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 535-562. ISBN: 978-989-643-033-7

 

64. Stankova, M., V. Boyanova, A. Ignatova (2009). Eğitimde Kullanılan Araçsal Yöntemlerle DEHB Terapi Programı. “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi” Disk Proceeding. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 385-396. ISBN: 978-989-643-033-7- elektronik baskı

 

65. Ignatova, A., V. Boyanova, M. Stankova (2009). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Disleksi olan çocuklarda yazma becerileri. “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi” Disk Proceeding. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 535-562. ISBN:

978-989-643-033- -elektronik baskı

 

66. Stankova, M., V. Boyanova, A. Ignatova (2009). Eğitimde Kullanılan Araçsal Yöntemlerle DEHB Terapi Programı. Disk Proceeding “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 385-396. ISBN: 978-989-643-033-7 – elektronik baskı

 

67. Stankova, M., V. Boyanova, A. Topchiiska, (2011)

Bulgaristan’da Dil Gelişim Araştırmasının Kullanımı Çocuklar İletişim bozucularının erken önlenmesi, NBU-disk,

ISBN978-954-535-

 

 

 

 

 

 

 

Bilimsel forumlara katılım

 

68. Yaneva, T., V. Boyanova, St. Chincheva. (1980,) Blagoevgrad’daki ilkokullardan çocuklar arasında nevrotik belirtilerin epidemiyolojisi, IV Ulusal Nöroloji, Psikiyatri ve Nöroşirürji Kongresi, 3-5.10. S.

 

69. Boyanova, V., (1982) 4-9 yaş arası kişilerde psikomotor reaksiyonların yaş özellikleri. Dördüncü Ulusal Hijyen Kongresi, 12-14.11., P.

 

70. Boyanova, V., (1982) Çocuklukta psikomotor tepkilerin cinsiyet belirleyiciliği, İkinci Ulusal Psikoloji Kongresi, 13-14.10., Sofya, özet s.44.

 

71. Boyanova, V., V. Tsolova, (1985) 5-7 yaş çocuklarda MMD sendromunun bazı belirtileri, TNTM Ulusal Psikolojisi Konferansı, II ödülü, Shumen,.

 

72. Boyanova, V., A. Georgieva. (1986) Polimorfik dislali ve hafif dizartri formlarının ayırıcı tanısı, I Ulusal Defektoloji Konferansı, 12-14.05., Bl.

 

73. Boyanova, V., (1986) Kekemelerde tanı ve tedavi-düzeltme sürecinin bireyselleştirilmesi ve farklılaştırılması Defektoloji üzerine ilk bilimsel-pratik konferans, 12-15 Aralık.

 

74. Boyanova, V., D. Miliev. (1986) Ülkenin çeşitli yerleşim sistemlerinde çocuk nüfusu arasındaki konuşma anomalilerinin epidemiyolojisinin karşılaştırmalı analizi Bilimsel-pratik konferans “Çocukları okula hazırlama sorunları ve anaokulu ile anaokulu arasında devamlılık ESPU’da ilkokul eğitim dönemi ”27-28.05 ..

 

75. Boyanova, V., (1986,) İlkokul çağında nevrozun ortaya çıkmasında etiyopatogenetik bir faktör olarak öğretmen, Beşinci Ulusal Nöroloji Kongresi, Sofya, 30.11.

 

76. Boyanova, V., D. Georgieva, G. Dimitrova. (1986.) 5-6 yaşları arasındaki kekemeli çocuklarda manuel lateralizasyonun özellikleri. Defektoloji üzerine ilk bilimsel-pratik konferans, 12-15.12.

 

77. Boyanova, V. (1986), Kekemeliğin teşhisinde ayırıcı tanı kriterleri, I va Ulusal Defektoloji Konferansı, 12-14.10 ..

 

78. Manolova, V., V. Boyanova, J. Georgieva (1986) Okul öncesi çağındaki kekemeli ve kekemeli olmayan çocuklarda müzik ve konuşma işitme karşılaştırmalı analizi. I Ulusal Defektoloji Konferansı, 12-14.05., Blagoevgrad.

 

 

79. Boyanova, V., M. Bogdanova. (1988) Blagoevgrad yerleşim sisteminin ilkokul öğretmenlerinde nevrotik hastalık epidemiyolojisi ve eğitim sürecine etkisi Beşinci Ulusal Hijyen Kongresi, Ekim, Sofya, s. 36.

 

80. Boyanova, V., D. Georgieva, (1988) Kekeme çocukların ilkokul eğitimine uyarlanması. “Çocukları okula hazırlama” bilimsel konferansı, 15-16.11., Blagoevgrad.

 

81. Batoeva, D., A. Yovkova, K. Kostov, V. Boyanova. (1988.) Altı yaşındaki birinci sınıf öğrencilerinin eğitiminin psikoprofilaktik yönleri VI Doğu Avrupa’dan psikoterapistler Sempozyumu, 12-15.09.

 

 

82 Boyanova, V. T. Ivancheva (1989), N. Krastnikov’un modifiye edilmiş yöntemini uygulayarak kekemelerde konuşmanın rehabilitasyonu. Ulusal Rehabilitasyon Kongresi, 23-26 Ekim, Varna.

 

83. Mihov, M., V. Boyanova, D. Georgieva. (1989.) Kekemelik öğrencilerde cinsel eğitimin özellikleri “Uluslararası katılımlı ulusal bilimsel konferans” Ergenlerin ve gençlerin cinselliği “, 6-8.10.

 

84. Yovkova, A., St. Chincheva, D. Georgieva, V. Boyanova. (1989.) Öğretmen-öğrenci ilişkisi sorunu ve AIDS hakkında bilgi. II Ulusal Tıbbi Deontoloji Konferansı. 10-14.05.

 

85. Yovkova, A., St. Chincheva, V. Boyanova, D. Georgieva. (1989.) Lisede AIDS’in tıbbi ve pedagojik sorunları. Tuna Sempozyumu, 25-26.05.

 

86. Boyanova, V., St. Chincheva, D. Logofetova. (1991) 7-14 yaş arası çocuklarda kekemeliğin tedavisi ve düzeltilmesinde psikoterapötik dersler. III Ulusal Psikoloji Kongresi, 2-3 .03 ..

 

87. Boyanova, V., D. Georgieva, V. Ilieva. (1991) Kekemeliğin ayırıcı tanısı için nöropsikolojik yöntemler, III Ulusal Psikoloji Kongresi, 12-14.05., P.

 

88.Boyanova, V., (1993) Çocuklukta kekemelik – klinik ve psikolojik yönler, V Ulusal Nöroloji Kongresi, S.

 

89. Boyanova, V., M. Cholakova, (1993) Hafif zeka geriliği olan çocuklarda hemisferik lateralizasyon. VII Ulusal Pediatri Kongresi, Pleven,

 

90. Boyanova, V., A. Kalonkina, I. Vasileva. (1996) Okul çağında eklemlenme bozukluklarının oluşumu. “Çocukluğun tıbbi-psikolojik sorunları” Konferansı, 29-30.05., P.

 

91. Boyanova, V., (2002) İletişim bozukluğu olan çocuklar için gündüz bakım merkezleri – entegrasyona doğru bir adım. “Pedagoji Koleji Dupnitsa – kuruluşundan bu yana 75 yıl” konferansı, Dupnitsa, Ekim.

 

92. Boyanova, V., M. Stankova. Yaygın gelişimsel bozukluklar. Ulusal BALF Konferansı, Balçık.

 

93. Boyanova, V., L. Valcheva (2002) İfade edici gelişimsel disfazili çocuklarda kontrol odağı. II. BALF Ulusal Konferansı, Balçık, Mayıs.

 

94. Boyanova, V., (2002) İletişim bozukluklarının nörojenezi. II. BALF Ulusal Konferansı, Balçık, Mayıs.

 

95. Boyanova, V., M. Fureva. (2002) Postoperatif dönemde rinolali olan çocuklarda yüksek kortikal fonksiyonların özellikleri. Balçık, Mayıs.

 

96. Boyanova, V., V. Licheva. (2002) Kekemelik çocuklarda hemisferik lateralizasyon II BALF Ulusal Konferansı, Balçık, Mayıs.

 

97. Boyanova, V., (2003.) XXI.Yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisine ve uygulamasına meydan okumalar. II Ulusal Konuşma Terapisi ve Foniyatri Kongresi, Sofya, Kasım,

 

98. Boyanova, V., V. Yanchev, (2003) İletişim bozukluklarında ilaç yanıtı, II Ulusal Konuşma Terapisi ve Foniyatri Kongresi, Sofya, Kasım.

 

99. Kalonkina A., V. Boyanova, (2004) Dikotik dinleme koşullarında sözel uyaranların algılanmasında hemisiyel lateralizasyon ve işitsel modalite – İkinci Ulusal Psikoloji Konferansı “Değişim koşullarında kişiliğin etkinliği ve adaptasyonu” 29 -30. 10., Blagoevgrad.

 

100. Boyanova, V. (2004) Psikotravma sonrası beş iletişim bozukluğu vakası. İkinci Ulusal Psikoloji Konferansı “Değişim koşullarında kişiliğin etkinliği ve adaptasyonu” 29-30. 10., Blagoevgrad.

 

101.Asenova, Iv., V. Boyanova. (2005.) Solaklık, sağ elini kullanma ve konuşma lateralizasyonunda öğrenme. Bulgaristan’da Uygulamalı Psikoloji – Fırsatlar ve Beklentiler, Varna, 20-21 Mayıs.

 

102. Boyanova, V., (2005.) Erken çocukluk döneminde duygusal-davranışsal bozukluklar ve iletişim bozuklukları. Conf. Bulgaristan’da Uygulamalı Psikoloji – Fırsatlar ve Beklentiler, Varna, 20-21 Mayıs.

 

103. Boyanova, V. (2005.) Temel bilimler ve konuşma terapisi. IV. Ulusal Konferans “21. Yüzyılın İlk On Yılında Bulgarca Konuşma Terapisine Geçişin Kavramsallaştırılması”, Albena, 26-28, Mayıs.

 

104. Boyanova, V., Iv Assenova. (2005) Bulgaristan’ın çocuk nüfusu arasında iletişim bozukluklarının dağılımı, Conf. Stara Zagora, 2-3 Haziran.

 

105. Boyanova, V., (2005) Otizmde ilaç tedavisi Semineri “Otizm – değerlendirme ve terapötik bakış açısı” NBU, 9-11. 09.

 

106. Boyanova, V., (2005) Psikoloji ve tıp arasındaki sınırın patolojisi. X Genel Pratisyen Hekimler Bilimsel Konferansı, Sofya, 17 Eylül, Sofya

 

107 Boyanova, V. (2005) Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuklarda tanı ve tedavi stratejileri, Winter Medical University, 5-12. 12, Pamporovo.

 

108. Boyanova, V., (2006) Kök hücreler ve iletişim bozukluklarında tedavi olanakları, III. Ulusal Bulgar Konuşma Terapistleri Konferansı raporu, Balçık, 21-23. 09.

 

109. Boyanova, V., V. Vasileva. (2006) Gelişimsel dil bozukluklarının etiyopatogenezi (deneysel çalışma). III.Ulusal Bulgar Konuşma Terapistleri Konferansı Raporu, Balçık, 21-23. 09.

 

110. Boyanova, V., V. Vasileva. (2007) Öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerde hemisferik lateralizasyonun özellikleri, Ulusal Konferans 14-16. 09. Burgaz.

 

 

111.Boyanova, V. (1999) Çocuklukta Kalıtım ve Kekemelik.İşlem – | Dünya Akıcılık Bozuklukları Kongresi, Munih, Almanya, 23-27 Haziran.

 

112.Boyanova, V., (1993) Kekemelik çocuklar için terapi. | 1. Uluslararası Kekeme Terapisi Uzmanları Konferansı, Budapestq 11-14.09 ..

 

113. Boyanova, V., M. Stankova, Iv Assenova. (2004) Kekemelikte terapi stratejilerine yönelik yeni eğilimler. 2. Uluslararası Disiplinlerarası Konuşma ve Dilin Temel ve Uygulamalı Yönleri Konferansı, Belgrad,.

 

114.Boyanova, V., (2006) Otizmin Karşıt Nedeni Üzerine Bir Tartışma. İletişim bozukluğu olan çocuklar için Önleme, Tespit ve Teşhis için Birinci Avrupa Kongresi, Patra, 15-17-.12.

 

 

115.Boyanova, V., (2008) DEHB’li Çocuklarda Dikkat Karakteristikleri, “21. Yüzyılda Çocuk ve Gençlik Araştırmaları: Eleştirel Bir Değerlendirme,

28-29 Mayıs, European University Cyprus, Lefkoşa, Kıbrıs

 

 

116 Albena Ignatova, Violeta Boyanova, Margarita Stankova, (2008),

İkinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresinde DEHBLİ ÇOCUKLARDA YAZMA BECERİLERİ, Sofya, 26-28. 09.

 

116. Margarita Stankova. Violeta Boyanova, Albena Ignatova, (2008)

İkinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresinde DEHBLİ ÇOCUKLARIN BİLİŞSEL VE ​​DUYGUSAL ZORLUKLARI, Sofya, 26-28. 09.

 

118. Margarita Stankova, Violeta Boyanova, Dessislava Vassileva, Tihomira Brunkova, Lubomila Atanasova. (2008) İLKOKUL YAŞINDA ÇOCUKLARDA KAYGI VE SOSYAL İŞLEVLER, İkinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi, Sofya, 26-28 . 09.

 

119. Violeta Boyanova, Margarita Stankova, Albena Ignatova (2008).

ÇOCUKLARDA YARI KÜRESEL LATERALİSTYON VE DİL BOZUKLUKLARI, Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi, Sofya, 26-28. 09

 

120.Violeta Boyanova, Margarita Stankova, Tsveta Kamenski, Albena Ignatova, (2010) Disleksi ve gelişimsel disfazili çocukların tedavisinde EDU-Link sistemlerinin kullanımı İşitme Engelli Kişilerin Tedavisi Beşinci Dünya Kongresi, İtalya, 8-11 Haziran.

 

121. Stankova, M., V. Boyanova, M. Dimitrova, M. Stoeva. (2010) “PSİKOLOJİ – GELENEKLER VE PERSPEKTİFLER” uluslararası katılımlı bir konferansa katılım, 29-31.10. г.гр. Blagoevgrad, SWU-

 

122. Stankova, M., Boyanova V. (2012) Şizofrenide dil bozuklukları, S-k Logopedia, IX NSLB Ulusal Konferansı, Bansko, 30 Mart – 1 Nisan, s. 81 – 86.

 

123. Stankova, M., Boyanova, V., Dimitrova, M., Zaharieva, N., (2012,) 18 – 36 aylık çocuklarda dil gelişimi ve davranış özellikleri. Jubilee bilimsel konferansı 10 yıllık uzmanlık ve Konuşma Terapisi Bölümü 16-18 Kasım Blagoevgrad

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

YAYINLAR:

Prof.Dr.Violeta Boyanova Tsvetkova, MD

 

İş yeri (ana iş sözleşmesi)

Yeni Bulgar Üniversitesi

Shumen Üniversitesi “Piskopos Konstantin Preslavski -? Durum

Ofis adresi:

1618 Sofya

Yeni Bulgar Üniversitesi

Sağlık ve Sosyal Hizmet Bölümü

Tel. 02/8110683

 

Şumnu Üniversitesi “Piskopos Konstantin Preslavski”

Pedagoji Fakültesi

Özel Pedagoji Bölümü

Telefon: (054) 830-396

E-posta: vboyanova@nbu.bg

Eğitim:

1969-1975 – Tıp Akademisi, Sofya, özel tıp

1991 – 1995 – Sofya Üniversitesi – Özel pedagoji – konuşma terapisi

Uzmanlıklar:

Elektroensefalografi – pratik eğitim-1979. MA – Sofya

Defektoloji Enstitüsü – Moskova – 1980

LGPI’de Dil ve Konuşma Araştırma Laboratuvarı – Leningrad – 1986

Olomouc Üniversitesi-Çekoslovakya – 1989

Kariyer:

Ocak 1976’dan beri OB-Blagoevgrad’da nöroloji bölümünde ikamet ediyor.

1977-1982 – SWU’da insan anatomisi ve fizyolojisi asistanı – Blagoevgrad;

1994 – Tıp Doktoru

1986 – 1992 – SWU Blagoevgrad’da İnsan Fizyolojisi Doçenti.

1992 – 2011 – NBU’da Nöroloji Doçenti

2009-2011 – NBU’da Çocuklukta İletişimsel ve Duygusal-Davranışsal Bozuklukların Terapi Merkezi Direktörü.

Öğretilen disiplinler:

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi, Nöropsikoloji, Konuşma Patolojisi, İletişim Bozukluklarının Tanısı ve Ayırıcı Tanısı, Dil ve Konuşma Bozuklukları Araştırma Yöntemleri, Konuşma ve Ritim Bozuklukları, Artikulasyon ve Ses Bozukluklarının Tedavisi.

Bilimsel yayınlar:

5 monografi, 2 ders kitabı ve öğretim yardımcıları, merkezi pedagojik basında 50 makale, bilimsel konferanslardan 60 rapor hakkında.

Kitaplar ve ders kitapları:

 

Boyanova, V., 2012, Konuşma terapisi uygulamasında semptomdan tanıya, ed. NBU

1. Boyanova, V., Kekemeli çocukların anatomik ve fizyolojik özellikleri, VPI-Bl-d tarafından yayınlanmıştır, 1989

2. Dobrev, Zl., V. Boyanova, D. Georgieva. Defektolojik teşhis sorunları,

ed. Akıl-A, Sofya, 1994

3. Konuşma terapisi ve foniyatri, yer. Ed. V. Boyanova, V. Matanova, D. Doskov, Heron Press, 1999,

4. Boyanova, V., M. Stankova, Hiperaktivite ve dikkat eksikliği Heron Press, 2003.

5. Boyanova, V., M. Stankova, Hiperaktivite ve dikkat eksikliği veya kontrol edilemeyen çocukla ne yapılacağı, ed. FGC, 2005, Sofia (dördüncü baskı)

6. Genel gelişimsel bozuklukların teşhisi ve tedavisi, V. Boyanova, ed. FGC, 2006, Sofya

7. Boyanova, V., vd. Konuşma bozukluğu olan kişilerle pratik çalışma için terapötik bir albüm içeren metodik rehber. İletişimsel aktiviteyi uyararak engelli ve konuşma bozukluğu olan kişilerin entegrasyonu Projesi ”, Sofia, ed. FGC ,. 2006

8. Boyanova, V. ve say. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Entegrasyonu Desteklemeye Yönelik Araçsal Yöntemler, ed. FGC, Sofya, 2008

9. Boyanova, V., vd. (editörler) 2011, İletişim bozukluklarının erken önlenmesi – elektronik baskı

10. Yanev, B., V. Boyanova, Yaş anatomisi ve fizyolojisinde laboratuar egzersizleri için kılavuz, Ed. Sofya Üniversitesi – “Kl. Ohridski” – şube – Bl-d, 1982.

11. Boyanova, V., A. Yovkova, St. Chincheva, M. Mikhov. Anatomi, fizyoloji ve çocukluk hijyeni – / pedagoji öğrencileri için ders kitabı /, VPI-Bl-d, cilt I ve II, 1987.

 

12. Mavlov, L, V. Boyanova. İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Ed. Venimex, S., 1992, 1994, 1997, 2000

/ psikoloji, özel eğitim ve pedagoji öğrencileri için /

13. Mavlov, L, V. Boyanova. İnsan anatomisi ve fizyolojisi,

Ed. Althea, 2007 (dördüncü gözden geçirilmiş ve tamamlanmış baskı) / psikoloji, defektoloji ve pedagoji öğrencileri için

 

Alıntı:

Veri yok

Yabancı Diller:

İngilizce Rusça,

Bilgisayar okuryazarlığı:

Kelime işleme, istatistiksel veri işleme için çeşitli programlar.

Uluslararası ve ulusal projelere katılım:

• Duyusal engelli çocuklarda iletişim ortamının iyileştirilmesi – 2008. Bulgaristan Cumhuriyeti Yasası Devlet Bütçesi tarafından finanse edildi – proje yöneticisi.

• Tekrar konuşma mucizesi – 2009 – Engelliler Ajansı tarafından finanse edildi – proje yöneticisi.

• Okulda saldırganlığın önlenmesine yönelik okul uygulamaları – 2010 yılı “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” operasyonel programı tarafından finanse edilmektedir – uzman katılımcı.

• İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu – 2011. operasyonel program “İnsan Kaynakları Geliştirme” tarafından finanse edilmektedir – proje yöneticisi ..;

 

 

 

Yayınlarının listesi

Doç.Dr.V. Boyanova, MD

 

 

Kitaplar ve monografiler

 

1. Boyanova, V., Kekemeli çocukların anatomik ve fizyolojik özellikleri, VPI-Bl-d tarafından yayınlanmıştır, 1989

2. Dobrev, Zl., V. Boyanova, D. Georgieva. Defektolojik teşhis sorunları,

ed. Akıl-A, Sofya, 1994

3. Konuşma terapisi ve foniyatri, yer. Ed. V. Boyanova, V. Matanova, D. Doskov, Heron Press, 1999,

4. Boyanova, V., M. Stankova, Hiperaktivite ve dikkat eksikliği Heron Press, 2003.

5. Boyanova, V., M. Stankova, Hiperaktivite ve dikkat eksikliği veya kontrol edilemeyen çocukla ne yapılacağı, ed. FGC, 2005, Sofia (dördüncü baskı)

6. Genel gelişimsel bozuklukların teşhisi ve tedavisi, ed. V. Boyanova, ed. FGC, 2006, Sofya

7. Boyanova, V., vd. Bozukluğu olan çocuklarda iletişim becerilerinin araştırılması için metodik rehber, Sofia, ed. Musluk,. 2011

8. Boyanova, V. ve say. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerde Entegrasyonu Desteklemeye Yönelik Araçsal Yöntemler, ed. FGC, Sofya, 2008

9. Boyanova, V., vd. (editörler) 2011, İletişim bozukluklarının erken önlenmesi – elektronik baskı

 

Ders kitapları

 

10. Yanev, B., V. Boyanova, Yaş anatomisi ve fizyolojisinde laboratuar egzersizleri için kılavuz, Ed. Sofya Üniversitesi – “Kl. Ohridski” – şube – Bl-d, 1982.

11. Boyanova, V., A. Yovkova, St. Chincheva, M. Mikhov. Anatomi, fizyoloji ve çocukluk hijyeni – / pedagoji öğrencileri için ders kitabı /, VPI-Bl-d, cilt I ve II, 1987.

12. Mavlov, L, V. Boyanova. İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Ed. Venimex, S., 1992, 1994, 1997, 2000

/ psikoloji, özel eğitim ve pedagoji öğrencileri için /

13. Mavlov, L, V. Boyanova. İnsan anatomisi ve fizyolojisi,

Ed. Althea, 2007 (dördüncü gözden geçirilmiş ve tamamlanmış baskı) / psikoloji, defektoloji ve pedagoji öğrencileri için

 

 

Bilimsel dergi ve koleksiyonlardaki makaleler

 

14. Boyanova, V., 14 yaşına kadar kekeme çocuklarda psikomotor tepkilerin bazı özellikleri. Koleksiyon “Eğitim ve Yetiştirmede Psikopedagojik Sorunlar”, VPI-Bl-d, 1980, s.297.

15. Boyanova, V., IM Sechenov’un doğumundan yüz yıl bu yana, dergi. Fiziksel kültür ve sporla ilgili sorular, kitap 2, s. 65, 1980.

16. Boyanova, V., St. Chincheva, İlkokul çağındaki nevrozlar, dergi. İlköğretim, kitap 12, s. 55,1980.

17. Yaneva, T., V. Boyanova, St. Chincheva 12-18 aylık çocukların konuşma gelişimi üzerindeki olumlu duyguların etkisini incelemek için metodoloji, Okul Öncesi Eğitim dergisi, kitap 6, s.27-29, 1980.

18. Manolova, V., V. Boyanova, Bazı ülkelerin ilkokul çağındaki çocuklarda psikomotor ve müzikal gelişimin karşılıklı bağımlılıkları, koleksiyon. Ergenlerin gelişimiyle ilgili sorunlar, VPI-Bld, s. 85, 1980.

19. Boyanova, V., Kekemeli ve kekemeli olmayan çocuklarda psikomotor reaksiyonların özellikleri, Sofya, 1981, Bulgaristan Fizyoloji ve Farmakoloji Yasası, cilt. VIII.

20. Boyanova, V., E. Buzova, V. Samardzhieva Kekemelik çocuklar için paradoksal nefes jimnastiği Fiziksel kültür ve spor soruları, kitap 8, s.535,1982.

21. Manolova, V., V. Boyanova 7-8 yaş arası çocuklarda psikomotor ve müzikal gelişim Psikoloji Dergisi, kitap 2, s. 91.1983.

22. Boyanova, V., Kekemeli ve kekemeli olmayan öğrencilerde psikomotor reaksiyonların karşılaştırmalı analizi Bulgaristan Halk Cumhuriyeti’nde kırk yıllık eğitim, Bl-d, s.96, 1984.

23. Boyanova, V., G. Georgiev, Dabrashko-Chernatishki bölgesindeki kekemeli çocuklarda iklimsel-terapötik etkinin bazı yönleri.Koleksiyon.Ülkenin eğlence kaynaklarının değerlendirilmesinde tıbbi-coğrafi hususlar.

24. Yovkova, A., St. Chincheva, V. Boyanova.Öğrenme sürecini anatomi, fizyoloji ve hijyen alanlarında öğrencilerle pratik sınıflarda araştırma çalışması seviyesine yükseltmek .II, kitap 4, s.268,1985.

25. Boyanova, V. Kekemeli çocukların hijyenik sorunları. Bay. Hijyen ve sağlık, kitap 4, 1989.

26. Batoeva, D., A. Yovkova, V. Boyanova, K. Kostov. Altı yaşındaki birinci sınıf öğrencileri karmaşık bir araştırma metodolojisinin konusudur Hijyen ve Sağlık Dergisi, kitap 1, 1990.

27. Boyanova, V., N. Bayraktarska, J. Kocheva Kekemeli çocuklarda işitsel gnozun bazı özellikleri. Bay. Psikoloji, kitap 1, 1990.

28. Boyanova V., Zihinsel engelli kişilerde ilaç tedavisi. Cmt. Zihinsel engelli çocukların yetiştirilmesinde uzman ebeveynlerin erken müdahalesi ve ortaklığı. Blagoevgrad, 1996

29. Boyanova, V., Ts. Shashikova, L. Aneva. Dil bozukluğu olan çocuklarda dikotik dinleme koşullarında fonemik algı. Neurologia Balkanika, cilt 1, 1997, № 3-4,92

30. Assenova, I., V. Boyanova. Kekemelik çocuklarda ikili dinleme koşullarında fonemik algının özellikleri., Neurologia Balkanika, vol. 1,1997, 3-4,93.

31. Boyanova, V., A. Kalonkina. Konuşma dispraksisi olan çocuklarda dil bozuklukları, Neurologia Balkanika, cilt 1, 1997,3-4, 94.

32. Kirova, D., V. Boyanova Gergedanı olan çocuklarda artikülasyon özelliklerinin incelenmesi. Cts. Konuşma terapisi ve foniyatri, Heron Press, S., 1999.

33. Kalonkina, A., V. Boyanova, Eklemsel bozuklukların oluşumu. Speech Therapy and Phoniatrics, Heron Press, S., 1999 koleksiyonunda.

30. A. Kalonkina, V. Boyanova. Eklem bozuklukları. Modern hipotezler ve araştırma. XXI.Yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve uygulamasının gelişimindeki çağdaş eğilimler. İPKU – Varna, 1999.

34. V. Kabakova, V. Boyanova, Disleksi. Çağdaş hipotezler ve kavramlar. Cts. XXI.Yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve pratiğinin gelişimindeki çağdaş eğilimler IPKU-Varna, 1999

35. Boyanova, V., M. Stankova, An. Kalonkina, Hemisferik lateralizasyon ve iletişim bozuklukları. Oturdu Eğitim ve sosyal entegrasyon için eşit şans – özel ihtiyaçları olan çocuklar. PU “Paisii Hilendarski”, Plovdiv, 2003

36. Boyanova, V., Çocukluk ve ergenlik dönemindeki kekemeliğin bazı patofizyolojik mekanizmaları üzerine. Sofya Fizyologları Derneği’nin yıllık oturumu, S., 28-29.10.1985.

37. Boyanova, V., Engelli Çocuklar için Gündüz Bakım Merkezleri – entegrasyonlarına yönelik yararlı bir adım, Teknik Üniversite Yıllığı, Sofya, 2002.

37. Boyanova, V. , M. Stankova, Iv Assenova. 21. yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve uygulaması için yeni zorluklar. Cts. Şumnu Üniversitesi Yıllığı, 2004.

39. M. Stankova, V. Boyanova. Kekemeli bir hastada iletişimin değerlendirilmesi ve öz-değerlendirilmesi Shumen Üniversitesi Yıllığında, 2004.

40. Assenova, I., Boyanova, V. (2004). Nadir bir Kidd sendromu vakası: Teşhis ve tedavi sorunları. İçinde: Eğitim ve Sanat, Cilt IV. Ed. A. Baltadjieva, G. Kolev, B. Papazov, N. Yordanova, D. Ignatovski. Un. Ep. K. Preslavski ”, Shumen.

41. Assenova, I., Boyanova, V. (2005). Solaklık, sağ elle öğrenme ve konuşma lateralizasyonu. İçinde: Uygulamalı Psikoloji ve Sosyal Uygulama, Un. VFU “Chernorizets Hrabar” Yayınevi, Varna, 37-41

42. Assenova, I., Boyanova, V. (2005). Sağ elini kullanan ve ailesel sol elini kullanan kişilerde ikili fonemik algı için hemisferik asimetrinin karşılaştırmalı çalışması. Uluslararası Katılımlı Bilimsel Konferans Bildirilerinde, Stara Zagora, 2-3 Haziran 2005.

43. Boyanova, V., Iv. Асенова. Kekemelik tedavisindeki güncel eğilimler, Dergi Özel pedagoji, Haziran, 2005.

44. Boyanova, V. Temel Bilimler ve Konuşma Terapisi, cilt. Konuşma Terapisi ve Foniyatri, ed. Romel, 2005

45. Boyanova, V. Genel gelişimsel bozukluklarda ayırıcı tanı, cilt. Genel gelişimsel bozukluklarda tanı ve tedavi. ed. FGC, 2006.

46. ​​Boyanova, V., Genelleştirilmiş gelişimsel bozukluklarda ilaç tedavisi, cilt. Genel gelişimsel bozukluklarda tanı ve tedavi. ed. FGC, 2006.

47. V. Boyanova., Koleksiyonda iletişim bozukluklarının başlangıcının bir nedeni olarak duygusal faktörler. Kişiliğin değişim koşullarında etkinliği ve adaptasyonu, ed. SU “KL.Ohridski”, cilt II., 2006.

48. A. Kalonkina, V. Boyanova. İkili dinleme koşullarında sözel uyaranların algılanmasında işitsel modalitenin hemisferik lateralizasyonu. Cmt. Kişiliğin değişim koşullarında etkinliği ve adaptasyonu, ed. SU “KL.Ohridski”, cilt II., 2006.

49. Boyanova, V., V. Vasileva. Sat.’da öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerde hemisferik lateralizasyonun özellikleri. Yönetim ve Eğitim, ed. Üniv. “Prof. Dr. Asen Zlatarov, kn. Cilt 3, 2007

50. Assenova, I., Boyanova, V. (2007). İkili dinlemede algısal işlemenin mekanizmalarını belirleyen faktörler. Bulgar Psikoloji Dergisi, 3, 95-103.

51. Boyanova, V., Andriana Terrali, Kıbrıs’ta Bir İlde İletişim Bozukluklarının Epidemiyolojisi, Özel Pedagoji Dergisi, Mart 2008.

52. Boyanova, V., Iv. Stamenova Gelişimsel disfazili çocuklarda terapi için araçsal yöntemler. Cts. Speech Therapy-VII Ulusal NSLB Konferansı, Sofya, 06-08 Mart 2009.

53. Iv Stamenova, V. Boyanova Çocuğum kekeliyor. 10 Eylül 2009 tarihli “Ailedeki Çocuk” listesinde

54. Asenova, Iv., V.Boyanova Zihinsel engelli çocuklarda fonemik algının lateralize çalışması Bulgar Psikoloji Dergisi sayı 1-2, 2011ISSN 000000155020

55. Stankova, M., V. Boyanova. 9-15 Yaş Arası Kekemeli Çocuklarda Mizaç Özellikleri Dergisi Psikosomatik Tıp, Cilt XVII, 2009. ISSN1310-0564

56. Stankova, M., V. Boyanova, S. Badankova, M. Dimitrova.

Otizmli çocuklarda mizaç ve davranış özellikleri Bilimsel konferans bildirileri “Prof. Decho Denev’in doğumundan 100 yıl sonra ve 25 yıllık FNPP, IC” Fenomen “2010

Mayıs ISBN 978-954-549-094-1

57. Ignatova, A., V. Boyanova, Öğrenme güçlüğü çeken çocuklarda görsel-prosedürel eksiklik Bilimsel konferans bildirileri “Prof. Decho Denev’in doğumundan 100 yıl sonra ve 25 yıllık FNPP, IC” Fenomen “2010, ISBN 978 -954 -549-094-1

54.Boyanova, V.Christo Metsccaroff.Die Defektologie Bulgarien-Probleme und perspektiven, Zeltschrift fur Heilpadagogik, Heft 5 mayıs, 1992,304.

33.Boyanova, V. Çocuklukta Hastalık ve Kekemelik, Akıcılık Bozuklukları Dergisi, Cilt 19,3, 1994.

55.Boyanova, V., Otizmin Karşıt Nedeni Üzerine Bir Tartışma. Sözel İletişim Bozukluklarında. Patra- Belgrad, 2008. Birinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi Bildirileri, Patra, 26-28. Ekim 2008

56. Ignatova, A., V. Boyanova, M. Stankova (2009). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Disleksi olan çocuklarda yazma becerileri. Disk Proceeding “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 535-562. ISBN: 978-989-643-033-7

57. Stankova, M., V. Boyanova, A. Ignatova (2009). Eğitimde Kullanılan Araçsal Yöntemlerle DEHB Terapi Programı. Disk Proceeding “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 385-396. ISBN: 978-989-643-033-7- elektronik baskı

58 .. Ignatova, A., V. Boyanova, M. Stankova (2009). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Disleksi olan çocuklarda yazma becerileri. Disk Proceeding “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 535-562. ISBN:

978-989-643-033- -elektronik baskı

59 .. Stankova, M., V. Boyanova, A. Ignatova (2009). Eğitimde Kullanılan Araçsal Yöntemlerle DEHB Terapi Programı. Disk Proceeding “Birinci Uluslararası Aile, Okul ve Toplum Kongresi. Özel Eğitim ve Teoriden Pratiğe. 9, 19 ve 11 Temmuz. Üniversite Fernando Pessoa, Hotel Portekiz. 385-396. ISBN: 978-989-643-033-7 – elektronik baskı

60. Stankova, M., V.Boyanova, A. Topchiiska, Bulgaristan’da Dil Gelişim Araştırmasının Kullanımı Çocuklar İletişim bozucularının erken önlenmesi, NBU-disk, 2011

ISBN978-954-535-

 

 

Bilimsel forumlara katılım

 

61. Yaneva, T., V. Boyanova, St. Chincheva Blagoevgrad’daki ilkokullardan çocuklar arasında nevrotik belirtilerin epidemiyolojisi, IV Ulusal Nöroloji, Psikiyatri ve Nöroşirürji Kongresi, 3-5.10.1980, S.

62. Boyanova, V., 4-9 yaş arası kişilerde psikomotor reaksiyonların yaş özellikleri. Dördüncü Ulusal Hijyen Kongresi, 12-14.11.1982, S.

63. Boyanova, V., Çocuklukta psikomotor tepkilerin cinsiyet belirleyiciliği, İkinci Ulusal Psikoloji Kongresi, 13-14.10.1982, Sofya, özet s.44.

64. Boyanova, V., V. Tsolova, 5-7 yaş çocuklarda MMD sendromunun bazı belirtileri Ulusal TNTM Psikolojisi Konferansı, II ödülü, Shumen, 1985.

65. Boyanova, V., A. Georgieva. Polimorfik dislali ve hafif dizartrinin ayırıcı tanısı, I Ulusal Defektoloji Konferansı, 12-14.05.1986, Bl.

66..Boyanova, V., Kekemelerde teşhis ve tedavi-düzeltme sürecinin bireyselleştirilmesi ve farklılaştırılması Defektoloji üzerine ilk bilimsel-pratik konferans, 12-15.12.1986.

67. Boyanova, V., D. Miliev. Ülkenin çeşitli yerleşim sistemlerinde çocuk nüfusu arasındaki konuşma anormalliklerinin epidemiyolojisinin karşılaştırmalı analizi Bilimsel-pratik konferans “Çocukları okula hazırlama sorunları ve anaokulu ile ESPU’daki ilk eğitim dönemi arasındaki süreklilik” 27-28.05.1986.

68. Boyanova, V., İlkokul çağında nevrozun ortaya çıkmasında etiyopatogenetik bir faktör olarak öğretmen. Beşinci Ulusal Nöroloji Kongresi, Sofya, 30 Kasım 1986,

69. Boyanova, V., D. Georgieva, G. Dimitrova 5-6 yaş arası kekemeli çocuklarda manuel lateralizasyonun özellikleri. Defektoloji üzerine ilk bilimsel-pratik konferans, 12-15.12.1986.

70. Boyanova, V., Kekemeliğin teşhisinde ayırıcı tanı kriterleri, I va Ulusal Defektoloji Konferansı, 12-14.10.1986.

71. Manolova, V., V. Boyanova, J. Georgieva.Okul öncesi çağdaki kekemeli ve kekemeli olmayan çocuklarda müzik ve konuşma işitme karşılaştırmalı analizi. I Ulusal Defektoloji Konferansı, 12-14.05.1986, Blagoevgrad.

72. Boyanova, V., M. Bogdanova Blagoevgrad yerleşim sisteminin ilkokul öğretmenlerinde nevrotik hastalık epidemiyolojisi ve eğitim sürecine etkisi Beşinci Ulusal Hijyen Kongresi, Ekim, 1988, Sofya, s. 36.

73. Boyanova, V., D. Georgieva, Kekeme çocukların ilkokul eğitimine uyarlanması. “Çocukları okula hazırlama” bilimsel konferansı, 15-16.11.1988, Blagoevgrad.

74. Batoeva, D., A. Yovkova, K. Kostov, V. Boyanova. Altı yıllık birinci sınıf öğrencilerinin eğitiminin psikoprofilaktik yönleri VI Doğu Avrupa’dan psikoterapistler Sempozyumu, 12-15.09.1988.

75 Boyanova, V. T. Ivancheva, N. Krastnikov’un değiştirilmiş yöntemini uygulayarak kekemelerde konuşmanın rehabilitasyonu. Ulusal Rehabilitasyon Kongresi, 23-26.10.1989, Varna.

76. Mihov, M., V. Boyanova, D. Georgieva Kekemelik öğrencilerde cinsel eğitimin özellikleri “Uluslararası katılımlı ulusal bilimsel konferans” Ergenlerin ve gençlerin cinselliği “, 6-8.10.1989.

77..Yovkova, A., St. Chincheva, D. Georgieva, V. Boyanova.Öğretmen-öğrenci ilişkisi sorunu ve AIDS bilgisi. II Ulusal Tıbbi Deontoloji Konferansı. 10-14.05.1989

78. Yovkova, A., St. Chincheva, V. Boyanova, D. Georgieva, Lisede AIDS’in tıbbi ve pedagojik sorunları. Tuna Sempozyumu, 25-26.05.1989.

79. Boyanova, V., St. Chincheva, D. Logofetova 7-14 yaş arası çocuklarda kekemeliğin tedavisi ve düzeltilmesinde psikoterapi dersleri. III Ulusal Psikoloji Kongresi, 2-3.03.1991.

80..Boyanova, V., D.Georgieva, V.Ilieva. Kekemeliğin ayırıcı tanısında nöropsikolojik yöntemler, III Ulusal Psikoloji Kongresi, 12-14.05.1991, s.

81. Boyanova, V., Çocuklukta kekemelik – klinik ve psikolojik yönler, V Ulusal Nöroloji Kongresi, 1993, s.

82. Boyanova, V., M. Cholakova, Hafif zihinsel yetersizliği olan çocuklarda hemisferik lateralizasyon VII Ulusal Pediatri Kongresi, Pleven, 1993.

83. Boyanova, V., A. Kalonkina, I. Vasileva.Okul çağında eklemlenme bozukluklarının oluşumu. “Çocukluğun Tıbbi ve Psikolojik Sorunları” Konferansı, 29-30.05.1996, s.

84. Boyanova, V., İletişim bozukluğu olan çocuklar için gündüz bakım merkezleri – entegrasyona doğru bir adım. “Dupnitsa Pedagoji Koleji – kuruluşundan bu yana 75 yıl” konferansı, Dupnitsa, Ekim 2002.

85. Boyanova, V., M. Stankova. Yaygın gelişimsel bozukluklar. Ulusal BALF Konferansı, Balçık, 2002

86. Boyanova, V., L. Valcheva. Etkileyici gelişimsel disfazili çocuklarda kontrol odağı. II Ulusal BALF Konferansı, Balçık, Mayıs 2002

87. Boyanova, V., İletişim bozukluklarının nörojenezi. II Ulusal BALF Konferansı, Balçık, Mayıs 2002

88. Boyanova, V., M. Fureva. Ameliyat sonrası dönemde gergedanlı çocuklarda yüksek kortikal fonksiyonların özellikleri. Balçık, Mayıs 2002

89. Boyanova, V., V. Licheva. Kekemelik çocuklarda hemisferik lateralizasyon.II BALF Ulusal Konferansı, Balçık, Mayıs 2002.

90. Boyanova, V., XXI.Yüzyılın eşiğinde konuşma terapisi teorisi ve pratiğine zorluklar. II Ulusal Konuşma Terapisi ve Foniyatri Kongresi, Sofya, Kasım, 2003.

91. Boyanova, V., V. Yanchev, İletişim Bozukluklarında İlaç Etkisi, II Ulusal Konuşma Terapisi ve Foniyatri Kongresi, Sofya, Kasım, 2003.

92. Kalonkina A., V. Boyanova, İkili dinleme koşullarında sözel uyaranların algılanmasında Hemischerial lateralizasyon ve işitsel modalite – İkinci Ulusal Psikoloji Konferansı “Kişiliğin değişim koşullarında etkinliği ve adaptasyonu” 29-30. 10.2004, Blagoevgrad.

92. Boyanova, V. Psikotravma sonrası beş iletişim bozukluğu vakası. İkinci Ulusal Psikoloji Konferansı “Değişim koşullarında kişiliğin etkinliği ve adaptasyonu” 29-30. 10.2004, Blagoevgrad.

94. Asenova, Iv., V. Boyanova. Solaklık, sağ elini kullanma eğitimi ve konuşma lateralizasyonu. Bulgaristan’da Uygulamalı Psikoloji – Fırsatlar ve Perspektifler, Varna, 20-21 Mayıs 2005.

95. Boyanova, V., Erken çocukluk döneminde duygusal-davranışsal bozukluklar ve iletişim bozuklukları. Conf. Bulgaristan’da Uygulamalı Psikoloji – Fırsatlar ve Perspektifler, Varna, 20-21 Mayıs 2005.

96.Boyanova, V. Temel bilimler ve konuşma terapisi. IV Ulusal Konferans “21. Yüzyılın İlk On Yılında Bulgar Konuşma Terapisine Geçişin Kavramsallaştırılması”, Albena, 26-28,2005.

97. Boyanova, V., Iv. Assenova. Bulgaristan’ın çocuk nüfusu arasında iletişim bozukluklarının yayılması, Conf. Stara Zagora, 2-3 Haziran 2005.

98. Boyanova, V., Otizm için ilaç tedavisi Semineri “Otizm – değerlendirme ve terapötik bakış açısı” NBU, 9-11. 09. 2005

99. Boyanova, V., Psikoloji ve tıp arasındaki sınırda patoloji. Sofya’daki X Bilimsel Pratisyen Hekimler Konferansı, 17 Eylül 2005, Sofya

100 Boyanova, V. Yaygın gelişimsel bozukluğu olan çocuklarda tanı ve tedavi stratejileri, Winter Medical University, 5-12. 12. 2005, Pamporovo.

101.В.Боянова. İletişim bozukluklarında kök hücreler ve tedavi olanakları, III.Ulusal Bulgar konuşma terapistleri Konferansı raporu, Balçık, 21-23. 09. 2006

102. В.Боянова, В.Василева. Gelişimsel dil bozukluklarının etiyopatogenezi (deneysel çalışma). III.Ulusal Bulgar Konuşma Terapistleri Konferansı Raporu, Balçık, 21-23. 09. 2006

103. Boyanova, V., V. Vasileva. Öğrencilerin öğrenme güçlüklerinde hemisferik lateralizasyonun özellikleri, Ulusal Konferans 14-16. Eylül 2007, Burgas.

104.Boyanova, V. Chilhood’da Kalıtım ve Kekemelik.İşlem – | -st Dünya Akıcılık Bozuklukları Kongresi, Munih, Almanya, 1999

105.Boyanova, V., Kekemelik çocuklar için terapi. | st Uluslararası Kekeme Terapisi Uzmanları Konferansı, Budapestq 11-14.09.1993.

106 Boyanova, V., M.Stankova, Iv.Asenova. Kekemelikte tedavi stratejilerinde yeni eğilimler. 2. Uluslararası Disiplinlerarası Konuşma ve Dilin Temel ve Uygulamalı Yönleri Konferansı, Belgrad, 2004.

107.Boyanova, V., Otizmin Karşıt Nedeni Üzerine Bir Tartışma. İletişim bozukluğu olan çocuklar için Birinci Avrupa Önleme, Tespit ve Teşhis Kongresi, Patra, 15-17-.12.2006

108.Boyanova, V., DEHB’li Çocuklarda Dikkat Karakteristikleri, “21. Yüzyılda Çocuk ve Gençlik Araştırmaları: Eleştirel Bir Değerlendirme, 28-29 Mayıs 2008, Avrupa Üniversitesi Kıbrıs, Lefkoşa, Kıbrıs

109 Albena Ignatova, Violeta Boyanova, Margarita Stankova, İkinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresinde DEHBLİ ÇOCUKLARDA YAZMA BECERİLERİ, Sofya, 26-28. 09.08

109. Margarita Stankova. Violeta Boyanova, Albena Ignatova, İkinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi’nde DEHBLİ ÇOCUKLARIN BİLİŞSEL VE ​​DUYGUSAL ZORLUKLARI, Sofya, 26-28. 09.08

111. Margarita Stankova, Violeta Boyanova, Dessislava Vassileva, Tihomira Brunkova, Lubomila Atanasova. İLKÖĞRETİM YAŞINDA ÇOCUKLARDA KAYGI VE SOSYAL İŞLEVLER, İkinci Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi, Sofya, 26-28. 09.08

112. Violeta Boyanova, Margarita Stankova, Albena Ignatova. ÇOCUKLARDA YARI KÜRESEL LATERALİSTYON VE DİL BOZUKLUKLARI, Avrupa Sözel İletişim Bozukluğu Olan Çocuklarda Erken Önleme Kongresi, Sofya, 26-28. 09.08

113. Violeta Boyanova, Margarita Stankova, Tsveta Kamenski, Albena Ignatova, Disleksi ve gelişimsel disfazi olan çocukların tedavisinde EDU-Link sistemlerinin kullanımı İşitme Engellilerin Tedavisi Beşinci Dünya Kongresi, İtalya, 8-11 Haziran 2010

114. Stankova, M., V. Boyanova, M. Dimitrova, M. Stoeva. Uluslararası katılımlı “PSİKOLOJİ – GELENEKLER VE BAKIŞ AÇILARI” konferansına katılım, 29-31 Ekim 2010 Blagoevgrad, SWU-

 

 

Projeler:

 

Ulusal

1. Duyusal engelli çocuklarda iletişim ortamının iyileştirilmesi – 2008. Bulgaristan Cumhuriyeti Devlet Bütçesi Yasası ile finanse edildi – proje yöneticisi.

2. Tekrar konuşma mucizesi – 2009 – Engelliler Ajansı tarafından finanse edildi – proje yöneticisi.

3. Okulda saldırganlığın önlenmesine yönelik okul uygulamaları – 2010 yılı “İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi” operasyonel programı tarafından finanse edilmektedir – katılımcı uzman.

4. İletişim bozukluğu olan çocukların entegrasyonu – 2011. “İnsan Kaynakları Geliştirme” operasyonel programı tarafından finanse edilmektedir – proje yöneticisi ..

 

 

 

MEVCUT DÖNEMDEKI DERSLER:

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart